Elektorālā kampaņa ir organizēta aktivitāte, piepūle, ar nolūku pārliecināt vēlētājus izvēlēties vienu kandidātu no dažu vai daudzu vidus, kuri sacenšas par vienu amatu. Lai kampaņa būtu efektīva ir nepieciešami lieli resursi, lai iegūtu un analizētu informāciju par vēlētāju interesēm, izstrādātu noteiktu stratēģiju un atrastu taktiku šo interešu apmierināšanai, lai piegadātu kandidāta ziņojumus vēlētājiem un lai piespiestu viņus nobalsot par vajadzīgo kandidātu.
Divi nozīmīgi, strukturāli faktori, kas nosaka kandidāta elektorālās kampaņas plānošanu ir: postenis, kurā kandidāts vēlas atrasties; un vai kandidāts šo posteni grib saglabāt vai atņemt citam. Protams, var būt arī situācija, kad vēlāmais amats nav ieņemts. Tie kas cenšas savu posteni saglabāt parasti atrodas daudz izdevīgākā situācijā nekā tie, kas cenšas noteikto posteni iegūt. Katram kandidātam ir jāizpēta un jāzin savs elektorāts. Jo daudzveidīgāks un atšķirīgāks ir elektorāts, jo sarežģītāka un dārgāka būs kampaņa.…