Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:804350
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.04.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

19. gadsimta astoņdesmito gadu otrajā pusē, kad par impresionismu un tā mākslinieku izmantotajiem paņēmieniem sāka interesēties arī citās valstīs, pašā Francijā gleznotāji sāka zaudēt interesi par to. Pieauga neapmierinātība ar impresionisma glezniecībai raksturīgo visu tēloto objektu pakļaušanu gaismas un atmosfēras noskaņai, un vairāki impresionisma izstāžu dalībnieki (K. Pisaro, P. Gogēns, P. Sezans, Ž. Serā) sāka pievērsties pārdomātām kompozīcijām un stingrām līnijām, taču tas nebūt nenozīmēja atgriešanos pie klasicisma principiem. Glezniecības impresionistisko raksturu nolieguši, viņi tomēr saglabāja daļu no tā sasniegumiem. Jaunā virziena mākslinieki turpināja atzīt krāsu par galveno mākslinieciskās izteiksmes līdzekli, bet neļāva vairs gaismai dominēt pār krāsām, laupot tām spilgtumu un formām - noteiktību. Līdz ar to radās arī cita pieeja glezniecības uzdevumiem. Ja impresionisti tiecās pēc gaismas un atmosfēras radītiem efektiem, kā arī pēc mirkļa kustību fiksācijas, tad viņu pēctečiem svarīgākas bija stabilas, noteiktas kvalitātes gan dabā, gan cilvēkos. Šo jauno mākslas virzienu, kas no 19 gs. astoņdesmito gadu beigām līdz aptuveni 1905. gadam dominēja franču un visas Rietumeiropas mākslā, pieņemts apzīmēt ar nosacītu terminu – postimpresionisms.
Par postimpresionistiem XIX gadsimta beigu māksliniekus pirmais nosauca angļu mākslas kritiķis Rodžers Frajs, kas organizēja divas to izstādes Londonā 1910. un 1912. gadā. R. Fraja izvirzītais postimpresionisma jēdziens gan bija plašāks nekā mūsdienās lietotais, jo viņa organizētajās izstādēs tika eksponēti arī fovistu un kubistu darbi, tomēr arī mūsu dienās tas nav vispārpieņemts un noteikts. Mūsdienās pieņemts ar jēdzienu “postimpresionisms” apzīmēt franču skolas ietvaros izveidojušās jaunās mākslas parādības, galvenokārt glezniecību un grafiku, kas sekoja impresionismam. Kā gadsimtu mijas mākslas virziens, postimpresionisms ir cieši saistīts arī ar simbolismu un jūgendstilu – virzieniem, kas attīstījās tajā pašā laikā un kurus arī var uzskatīt, vismaz daļēji, kā impresionisma noliegumu. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1342758
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register