Kultūras kontekstu, kas ļauj rasties postmodernisma estētikai veido masu kultūra.
Masu sabiedrības rašanās priekšnoteikumi ir
industrializācija
urbanizācija
To sekmē arī Demokrātija: jebkuras mākslas gaumes ir vajadzīgas un līdzvērtīgas un apmierināmas.
Izglītība. Paglītota masa padara mākslu triviālu.
Hierarhisku, attīstītu sabiedrību raksturo:
Elitārā kultūra- to kopj sabiedrības garīgā elite. Tā ir ārpus komercinteresēm, to rada ģēniji un talanti, un nevar būt noteikta tās radīšanas tehnika. Tā neizmanto masu ražošanas tehnikas. Elitārie mākslas darbi ir vērtīgi savā unikalitātē.
Jau no senās Romas ir
Masu kultūra:
Komerciāla. Māksla kā patēriņa prece, tās uztveršana kā patērēšana. Postmodernisma kultūra arī atsakās respektēt mākslas atšķirību. Māksliniekiem arī nav priviliģēts statuss- skriptori, nevis autori.
Ar komercializāciju saistītas masu ražošanas tehnikas, lieli produkcijas daudzumi, kultūras tēlu dažāda veida reproducēšana- uz T krekliem, maisiņiem utt. Te var pieskaitīt arī grāmatas pēc seriālu sižetiem utt.
Masu kultūra organizēta pēc masu produkcijas ražošanas parauga.
M.k. izplatās arī caur masu mēdijiem, saukta arī par “mēdiju kultūru.” 1996.g. D.Kelners- vārds masu kultūra ir elites izdomāts, tas norāda uz opozīciju starp augsto un zemo kultūru. Mēdiju kultūra apzīmē kultūras industrijas produktu dabu, radīšanas un izplatīšanas veidu. …