Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:122159
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Extract

Pastāv četri faktori, kuri ietekmē pircēju iegādāties kādu preci. Tie ir 4P:
1) P - prece (product);
2) P - vieta un sadales sistēma (place);
3) P - cena (price);
4) P - virzīšana un stimulēšana (promution).
Šiem 4P var pievienot arī piekto P, t.i., pozicionēšanu.
Pozicionēšana - tas ir veids, kā produktu uztver patērētāji, t.i., kāds ir šī produkta tēls un kādas īpašības ar to tiek saistītas. Produkta pozīcijas nosaka patērētāji, gan pamatojoties uz savu ppieredzi, gan iegūto pieredzi.
Produkts savas pozīcijas var mainīt, izmantojot mārketinga kampaņas un reklāmas pasākumus.
Pozicionēšana parādās tad, kad pircējam ir iespēja salīdzināt preces, kurās ir kaut kas kopīgs.
Pozicionēšana var būt:
1) labvēlīga - kad kādai precei pircēji dod priekšroku, salīdzinot ar citu firmu piedāvāto produkciju;
2) nelabvēlīga - tā ir tad, kad priekšroka tiek dota konkurentu produkcijai.
Veiksmīga preces tēla radīšana ir ļoti nozīmīga uzņēmuma sekmīgai darbībai un pastāvēšanai. Jo, ja uzņēmums nespēs pārliecināt patērētāju par to, ka viņa prece ir labāka par konkurentu piedāvāto, tad uzņēmuma pastāvēšanai nav jēgas, jo tās produkciju nepirks pietiekamā daudzumā, kas nodrošinātu firmas veiksmīgu darbību.
Mārketinga aspektā preces pozīciju nostiprināšana ir tādu mārketinga pasākumu īstenošana, kuri noved pie pircēju stabilām domām par konkrētās preces neapšaubāmām priekšrocībām konkrētajā tirgū. Pastāv piecas pozīcijas, kas jānostiprina ar mārketinga stratēģiju:
1) produkta specifisko īpašību, īpatnību pozīcija;
2) specifisku vajadzību apmierināšanas, īpašu patēriņa problēmu risināšanas pozīcija;
3) īpašu patēriņa gadījumu pozīcija;
4) pozīcija attiecībā uz patērētāju kategorijām;
5) produkta klases pozīcija.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register