Groteska palīdz dzīves reālās pretrunas atklāt saasinātā formā. Lūk, maskas un groteska ir principa teātris- teātrī trešais komponents, jo maskas slēpj patieso seju, tas ir teātris. Un groteskās maskas vēl vairāk ir teātris un izlikšanās. Spēle. “Balagāniņā” it kā viss liek šaubīties: skatuvīte, uz kuras noris aktierspēle ( tā pazūd vienā mirklī un maskas tāpat), un dzīve (kura ārpus teātra un tā skatuvītes neeksistētu), kā arī pati doma par pasaules caurspīdīgumu. Lugā, varētu likties, ir tikai maskas un marionetes, kas tikai izliekas par cilvēkiem, bet Bloks tomēr panāk, ka tēliem piešķirtā valodas izteiksme ir tik cilvēciska un liriska, ka tā liek aizmirst par masku klātesamību. Un arī šis teātris nav iespējams bez diviem iepriekšējiem. Teātris- teātrī ir īpaša dzīves izpausmes forma, kuru nodrošina organiska visu trīs teātru saikne. …