Ceturtā diena
Pirms došanās ekskursijā, skolēni parakstās par drošības noteikumu ievērošanu.
Klase dodas ekskursijā uz Rēzeknes ūdens attīrīšanas staciju, tur viņiem gids pastāsta par to, kā notiek ūdens attīrīšanas process.
Pēc atgriešanās skolā bērni sadalās pa pāriem (atkal ar lozēšanas palīdzību). Viņu uzdevums ir izveidot plakātu ar nosaukumu „Nepiesārņo ūdeni!” Plakātu var gan zīmēt, gan uz tā kaut ko rakstīt, gan līmēt dažādus izgriezumus no veciem žurnāliem un avīzēm. Kad plakāti uztaisīti, bērni tos prezentē- pastāsta, kas plakātā attēlots un kāpēc. Atkal tiek izvērtēts katra ieguldījums pāru darbā.
Katrs skolēns izlozē vienu zivtiņas veida lozi. Uz tās rakstīts kāda upes vai ezera auga vai dzīvnieka nosaukums. (Nosaukumus skat.7.pielikumā). Skolēnam jāatrod informācija par šo augu vai dzīvnieku, jāatlasa, viņaprāt, svarīgākais un interesantākais, tas jāuzraksta uz atsevišķas lapas. Jāatrod arī atbilstošs attēls. (Informācijas meklēšana notiek līdzīgi kā par upēm un ezeriem).
Piektā diena
Katrs skolēns vēlreiz atkārto iepriekšējā dienā iegūto informāciju par izlozēto augu vai dzīvnieku. Katrs pārējiem īsumā pastāsta par to. Nodemonstrē attēlu. Pēc stāstījuma visi kopīgi veido lielu plakātu ar nosaukumu „Upju un ezeru augi un dzīvnieki”. Katrs bērns vai nu pats uzzīmē vai nu uzlīmē tā dzīvnieka vai auga attēlu, par kuru viņš stāstījis, kā arī klāt uzraksta tā nosaukumu. Vēlāk plakāts tiek pielikts klasē pie sienas.
Klase plāno sava projekta prezentāciju skolas mērogā, izmēģina to vairākas reizes un dodas realizēt.
Pēc projektu prezentācijas bērni kopā ar skolotāju izvērtē savu nedēļas darbu (katrs skolēns), pasaka, kas viņiem patika, kas nepatika, kas patika vislabāk un vai vēlētos kādreiz vēl veikt līdzīgu darbu.
…