1.Tēma-mīlestība un izglītība. Es tā uzskatu, jo tās ir divas spilgtākās tēmas par kurām visā grāmatā ir runa. Par to kā Ansis izglītoties devās un kā viņš cīnījās ar savas mīlestības prieku un sāpēm.
2.Problēma-naudas trūkums izglītībai. Šajā darbā ļoti labi tika aprakstīts tas, ka cilvēkiem, kas dzīvo laukos ir daudz grūtāk nopelnīt tik lielu naudu izglītībai. Ir daudz jāpiepūlas, lai to gūtu vai ietaupītu. Šajā ziņā Ansim tomēr veicās, jo bija tik labs vīrs kā Tālheims, kurš labprātīgi un no sirds viņam sponsorēja ceļu, dzīvošanu un pašu mācīšanos. Tomēr Ansim nebija viegli pieņemt tik dāsnu piedāvājumu, tomēr, par savu nākotni domājot, nācās to darīt.
3.Vēstījums.1) Stāstījums- a)tēlojums-stāstītājs ļoti daudz atsedza Anša jūtas un domas, jo īpaši, kad runa bija par mīlestību. Parāda arī darbību kā Ansis, piemēram, dodas uz Vācu teātri un kā, tur iegājis, skatās izrādi, drudžaini domā visādas domas. Arī darbības apstākļi bija ļoti skaidri saprotami, piemēram, brīdī, kad Ansis ieradās mājās un iegāja pie māmiņas istabā, viss bija skaidri aprakstīts- kā tur izskatās, ka māmiņa guļ, ka svecīte deg utt. b)pārstāsts- pārāk daudz tika aprakstīts viss tas, piemēram, kas notiek izrādē, ko Ansis Vācu teātrī skatījās.…