Metode (balstītas uz brīvu sarunu:
Aktīvā empātiskā klausīšanās – ietver sevī atvērto jautājumu uzdošanu, empātisku klausīšanos, kas nozīmē, ne tikai izjust līdzjūtību pret klientu, bet arī klienta izjūtu pieņemšanu unrespektēšanu, sniedzot apstiprinošu atgriezenisko saiti.
Metfora- bieži vien šķiet vienkārša, taču tai ir dziļāka konceptuālā loma. Klientu radītās metaforas nodrošina objektīvu iklienta ekšējās pasaules atspoguļošanu,kas saprotamā veidā apvieno viņu emocionālās reakcijas un pieredzi, un izveido tiltu, lai klients ar savas iekšējās pasaules redzējumu var dalīties ar iekš konsultantu. Konsultanta ģenerētās metaforas ir rīks, kas tālāk virza un atbalsta klientus viņu mērķu sasniegšanā. Caur gan klienta ģenerētajām, gan konsultanta ģenerētajām metaforām klientu iekšējā pieredze var tikt labāk pieejama un līdz ar to ir vieglāk veikt pozitīvas pārmaiņas.
Parafrāzēšana- terapeiti var informēt klientus par to, ka viņi saprot, ko klienti viņiem ir teikuši, atkārtojot viņu teikto; tas var arī palīdzēt klientam noskaidrot savas jūtas vai viņu problēmu raksturu. Jo dzirdēt savus vārdus no cita ir savādāk kā teikt tos pašam.
Veicot šo darbu, analizējot dažādas psihoterapijas teorijas un metodes, nonācu pie secinājuma, ka pie dažādiem traucējumiem var izmantot līdzīgas psihoterapijas pieejas, tikai jāizvēlas pareizās metodes/tehnikas, kas savukārt jāprot veiksmīgi realizēt. Pirms tehniku izvēles, jāsaprot, kāds cilvēks sēž tev pretī, kāds personības tips, kāds psihoemocionālais traumatisms un citas lietas, kas var būtiski ietekmēt terapijas tehninkas izvēli traucējumu novēršanai.
…