-
Reklāma - teorija, prakse, ētika
Nr. | Chapter | Page. |
1. | REKLĀMA | 4 |
1.1. | KĀDAI IR UN NAV JĀBŪT REKLĀMAI | 4 |
1.2. | REKLĀMAS TIPI | 5 |
1.3. | REKLĀMAS LOMA | 5 |
1.4. | REKLĀMAS MĒRĶI | 5 |
1.5. | TRĪS REKLĀMAS DALĪBNIEKI | 6 |
2. | REKLĀMAS PLĀNOŠANA | 8 |
2.1. | BIZNESA PLĀNS | 8 |
2.2. | MĀRKETINGA PLĀNS | 8 |
2.3. | REKLĀMAS PLĀNS | 8 |
2.4. | STRATĒĢISKIE REKLĀMAS LĒMUMI | 9 |
2.5. | REKLĀMAS BUDŽETS | 9 |
3. | REKLĀMAS KAMPAŅA | 10 |
3.1. | SITUĀCIJAS ANALĪZE | 10 |
3.2. | PROBLĒMU UN IESPĒJAMĪBU ANALĪZE | 10 |
3.3. | KAMPAŅAS STRATĒĢIJA | 10 |
3.4. | REKLĀMAS DARBĪBAS UN MĀRKETINGA KOMUNIKĀCIJA | 11 |
3.5. | KAMPAŅAS FĀZES | 11 |
3.6. | NOVĒRTĒJUMS | 11 |
4. | REKLĀMAS VEIDOŠANA | 12 |
4.1. | IDEJU ĢENERĒŠANA | 12 |
4.2. | RADOŠĀ KONCEPCIJA | 12 |
4.3. | REKLĀMAS VEIDOŠANAS VADĪŠANA | 13 |
4.4. | PROCESA DALĪBNIEKI | 14 |
5. | REKLĀMA PRESĒ | 15 |
5.1. | LAIKRAKSTI | 15 |
5.1.1. | Laikrakstu struktūra | 15 |
5.1.2. | Reklāma laikrakstos | 16 |
5.1.3. | Laikrakstu priekšrocības un trūkumi | 17 |
5.2. | ŽURNĀLI | 17 |
5.2.1. | Žurnālu struktūra | 17 |
5.2.2. | Žurnālu lasītāji | 18 |
5.2.3. | Reklāma žurnālos | 18 |
5.2.4. | Žurnālu priekšrocības un trūkumi | 18 |
5.2.5. | Reklāmas izmaksas žurnālos | 19 |
6. | RADIO | 20 |
6.1.1. | Radio reklāma | 20 |
6.1.2. | Radio auditorija | 20 |
6.1.3. | Radio priekšrocības un trūkumi | 20 |
6.1.4. | Radio raidlaiks | 21 |
6.1.5. | Reklāmas izmaksas radio | 21 |
7. | REKLĀMA TELEVĪZIJĀ | 22 |
7.1.1. | Televīzijas struktūra | 22 |
7.1.2. | TV priekšrocības | 22 |
7.1.3. | TV reklāmas rullīši | 22 |
7.1.4. | TV raidlaiks | 23 |
8. | REKLĀMA UZ TRANSPORTA LĪDZEKĻIEM | 24 |
8.1.1. | Reklāmas auditorija | 24 |
8.1.2. | Reklāmas dizains | 24 |
8.1.3. | Reklāmas iedarbība | 24 |
8.1.4. | Reklāmas izvietojums | 24 |
8.1.5. | Reklāmas cenas | 25 |
8.1.6. | Izstrādes | 25 |
8.1.7. | Tehnoloģija | 25 |
8.1.8. | Garantijas | 25 |
9. | VIDES REKLĀMA | 26 |
9.1.1. | Vides reklāmas dizains | 26 |
9.1.2. | Vides reklāmas radīšana | 26 |
9.1.3. | Plakāti | 27 |
9.1.4. | Reklāmas stendi | 27 |
9.1.5. | Vides reklāmas priekšrocības un trūkumi | 27 |
10. | NETRADICIONĀLĀ REKLĀMA | 28 |
10.1.1. | Grīdas grafika | 28 |
10.1.2. | Izdrukas uz tekstīlijām | 28 |
11. | DARBS AR KLIENTIEM | 29 |
12. | REKLĀMAS LIKUMDOŠANA UN ĒTIKA | 30 |
12.1. | REKLĀMAS ĒTIKAS NORMAS | 30 |
12.1.1. | Reklāmai ir jābūt likumīgai | 30 |
12.1.2. | Reklāmai ir jābūt pieklājīgai | 30 |
12.1.3. | Reklāmai ir jābūt godīgai un patiesai | 30 |
12.1.4. | salīdzinošās reklāmas | 30 |
12.1.5. | Cenu norādīšana reklāmā | 30 |
12.1.6. | Plaģiātisms | 30 |
12.1.7. | Atbildība par pārkāpumiem | 30 |
12.2. | REKLĀMAS LIKUMS | 31 |
12.2.1. | Vispārīgie noteikumi | 31 |
12.2.2. | Reklāmai izvirzāmās vispārīgās prasības | 31 |
12.2.3. | Maldinoša un salīdzinoša reklāma | 32 |
12.2.4. | Reklāmas izgatavošanas un izplatīšanas noteikumi | 33 |
12.2.5. | Valsts politika un uzraudzība reklāmas jomā | 34 |
12.2.6. | Alkohola aprites likums | 35 |
12.2.7. | Atbildība par likuma pārkāpumiem | 36 |
12.3. | RADIO UN TELEVĪZIJAS LIKUMS | 36 |
12.3.1. | Vispārējie noteikumi | 36 |
12.3.2. | Raidorganizāciju veidi | 37 |
12.3.3. | Raidorganizāciju darbības uzraudzība | 38 |
Reklāma ir mērķtiecīga darbība ar nevardarbīgiem līdzekļiem.
Reklāma ir komunikācijas izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegto informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību.
Reklāma dod iespēju informēt sabiedrību par produktiem un pakalpojumiem, to uzlabojumiem un jau esošajām priekšrocībām. Galvenais reklāmas pamatā parasti ir mārketings - notiek tirgus izpēte, mērķauditorijas noteikšana un izvēle. Pēc iegūtajiem datiem arī tiek nolemts, kāda reklāma produktam vai pakalpojumam ir nepieciešama.
Reklāmas formu, tehnisko līdzekļu un tās lietojuma sfēru daudzveidība paver plašas iespējas dažādu pieeju izmantošanā. Tas nozīmē, ka reklāma kalpo dažādiem mērķiem un iekļūst dažādās sabiedrības sfērās. Reklāmas pielietojuma sfēra iekļaujas mazo un vidējo uzņēmumu robežās, bet mērķis ir apstākļu veidošana preču realizācijas apjoma palielināšanai.
Ja mēs gribam, lai reklāma mums kalpo, jāizprot, kāda ir reklāmas būtība un kādai tai vajadzētu būt, ja to izmanto pareizi.
Reklāma ietekmē ne tikai darījuma sfēru. Par to būtu jāpadomā tieši mazo un vidējo uzņēmumu īpašniekiem, jo viņi ir tik cieši saistīti ar savu darbību, ka visi viņu pieņemtie operatīvie lēmumi ietekmē saimnieciskās darbības rezultātu. Reklāma aptver ne tikai ekonomikas, bet arī propagandas sfēru, tas nozīmē, ka tā var būt virzīta uz noteiktu ideju īstenošanu (piemēram, politisko partiju reklāma).
Reklāmai vienmēr ir jābūt noteiktam mērķim. Tikpat svarīgs ir reklāmas elements ir reklāmas ietekme. Ar vienkāršu informāciju nepietiek, kaut arī tai ir liela nozīme reklāmā. (reklāma, kurai nav ietekmes, vairs nav reklāma.)
1.1.Kādai ir un nav jābūt reklāmai.
Lai reklāma būtu efektīvāka tajā izmanto īpašus, cilvēka uzmanību augstākajā mērā piesaistošus elementus. Tie var būt: iemīļoti, populāri varoņi, aktieri, sabiedrībā zināmi cilvēki, modeļi, sportisti un citi. Dažāda līmeņa slavenības ir iemīļotas cilvēku vidū un daudzi vēlas tām līdzināties vai vismaz caur reklāmu piekļūt tuvāk savam elkam, kaut vai iegādājoties preci, kuru tas reklamē; erotika un erotiski skati; bērni un dzīvnieki. Bērni atstāj lielāku iespaidu uz sievietēm (jo īpaši uz esošajām mātēm) nekā uz vīriešiem; labs humors. Reklāma, kas pasniegta kā labs joks, rada cilvēkos pozitīvas emocijas, to ir vieglāk uztvert, kā arī tā labāk paliek atmiņā.
Reklāmas galvenais mērķis ir palielināt realizācijas apjomu, nevis ļaut ražotājam vai māksliniekam pārdot savus interesantos projektus.…
REKLĀMA, REKLĀMAS PLĀNOŠANA, REKLĀMAS KAMPAŅA, REKLĀMAS VEIDOŠANA, REKLĀMA PRESĒ, RADIO, TELEVĪZIJĀ, UZ TRANSPORTA LĪDZEKĻIEM, VIDES REKLĀMA, NETRADICIONĀLĀ REKLĀMA, DARBS AR KLIENTIEM, REKLĀMAS LIKUMDOŠANA UN ĒTIKA
- Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes reklāmas kampaņa
- Reklāma - teorija, prakse, ētika
- Reklāma kā komunikācija
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāma kā komunikācija
Summaries, Notes for university7
-
Latvijas Universitātes Sociālo zinātņu fakultātes reklāmas kampaņa
Summaries, Notes for university10
-
Reklāmas pārkāpuma analīze
Summaries, Notes for university2
-
Reklāmas loma ekonomikā, mārketingā. Reklāmas attīstības raksturojums
Summaries, Notes for university4
-
Starptautiskās reklāmas un mārketinga veidošanās un problēmas
Summaries, Notes for university2