Reklāma ir nepersonificēts ziņojums izvēlētai auditorijai ar dažādu masu saziņas līdzekļu starpniecību preces, ideju vai pakalpojumu virzīšanas nolūkā.1
Lai jebkura reklāma darbotos to nepieciešams izplatīt jeb panākt, ka tā nonāk līdz patērētājiem. Reklāmas izplatīšanas līdzekļi ir informācijas kanāls, caur kuru reklāmas ziņojums nonāk līdz patērētājam, parasti to nosaka reklāmdevējs.
Reklāmas izplatīšanas līdzekļi ir daudz un dažādi: - prese, radio, TV, reklāmas stendi, vides reklāmas vai jebkura cita veida reklāmas. Pie tam tie katrs atšķiras ar savām iespējām. Reklamējot preci, tiek izmantoti līdzekļi, kuri vislabāk spēj nodot informāciju mērķauditorijai. Bez šiem izplatīšanas līdzekļiem pat vislabākā reklāma nespēj pildīt savu uzdevumu un nonākt līdz savai realizācijai un sasniegt savu mērķi, lai kāds tas arī būtu- informēt, atgādināt u.t.t. Tādēļ, manuprāt, pats būtiskākais plānojot reklāmas aktivitātes ir izvēlēties vispiemērotāko reklāmas izplatītāju.
Tiek izdalītas vairākas reklāmas līdzekļu grupas2:
*Akustiskie līdzekļi- radio, mutiskā, muzikālā reklāma;
*Vizuālie līdzekļi- zīmējumi, diapozitīvi, TV reklāmas klipi, gaismas reklāmas ;
*Grafiskie līdzekļi- katalogi, brošūras, kalendāri, sludinājumi, avīžu pielikumi, sludinājumi, afišas;
*Dekoratīvie līdzekļi- vitrīnas, skatlogi, plaukti, tīrība veikalā speciālie firmas plaukti;
*Priekšmetiskie līdzekļi- suvenīri, dāvaniņas, preču paraugi, iesaiņojums, manekeni;
*Pasākumi- pārtikas preču degustācijas, jauno preču demonstrējumi, filmu apmeklējumi, modes skates, tirdzniecība kultūras pasākumos, sporta sacensību organizēšana, līdzdalība bērnu svētkos, sporta sacensību organizēšana, karnevāli.…