Ar S-O-R modeļa palīdzību var noskaidrot reklāmas vēstījuma ietekmi uz cilvēka uztveri, atmiņu, motivāciju un priekšstatiem:
S – Stimuls, ko sniedz reklāma;
O – Reaģenti, kas autsaucas uz reklāmu (uztvere, atmiņa, motivācija un priekšstati);
R – patērētājs;
Indivīds pats, vēloties veikt noteiktu darbību, apkopo informāciju, lai izšķirtos par atbilstošu rīcību, nevis reklāma, pateicoties stimulējošai informācijai iedarbojas uz indivīdu.
S-O-R modelis vēsta, ka cilvēks ir pasīvs un tā rīcību nosaka ārējie kairinātāji(arī reklāmas vēstījums).
Normālos apstākļos katrs patērētājs pareizu lēmumu pieņem pēc šādas shēmas:
Patērētājs iepazīst problēmu, ko var atrisināt iegādājoties produktu;
Patērētājs izvirza konkrētus mērķus un prasības, kuras produktam būtu jāapmierina;
Tiek stimulēta informācija, lai konstatētu, kuri produkti vispār ir aktuāli un kādas ir to īpašības.…