Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:650364
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.05.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
Extract

Viduslaiku mūzika pārsvarā bija garīgā mūzika, kas atraisīja cilvēku sarunām ar Dievu, taču renesanses mūzikā ienāk komponista individualitāte, personība, radoša izdoma, pārdzīvojums. Mūzika kļūst reālistiska, tuvāka dzīvei. Arvien vairāk daudzbalsīgajā mūzikā ieviešanas mažora un minora gammas.
14. gadsimtā itāļu(arī franču) mūzikā ienāk jauns virziens ars nova(latīniski jaunā māksla). Kuras pārstāvji pievērsās galvenokārt laicīgās mūzikas žanriem- balādei, rondo, madrigālam.
1320. gadā iznāk Filipa de Vitri traktāts ”Ars nova”, kas uzskatāms par laicīgās profesionālās mūzikas teorijas aizsākumu. Itālijā par ”Ars nova” centru kļūst Florence, kur jau 14. gadsimtā sāka veidoties jauka vokāli instrumentālā mūzika.
1475. gadā Johans Tinktoriuss (1446-1511) Neapolē izveido pirmo muzikālo vārdnīcu Eiropā, ko izdod 1476. gadā.
Mūzikā straujš attīstības posms Itālijā sākās 16. gadsimtā, kad par populāru daudzbalsīgās dziesmu formu kļūst madrigāls. Dziesmām sāk izmantot ne tikai ganu dziesmu tekstus, bet arī mīlas liriku, īpaši Petrarkas sonātes. Līdz pat operas aizsākumiem 17. gadsimtā madrigāls kļūst par izplatītāko un iemīļotāko mūzikas formu. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register