Skolotāja rāda, kā pati paņem vienu graudu un ieliek to katliņā, bērni darbību atkārto. Paldies saka gan latiešu valodā, gan krievu valodā.
Skolotāja stāsta bērniem tālāk par peli: pele ir arī mūsu miega pele. Kad bērniem nenāk miegs, jāpadzied šūpuļdziesmiņa par pelīti. Skolotāja ierosina katram bērnam iemidzināt savu mīksto rotaļlietu, paņemot uz rokām un iešūpojot. Skolotāja atskaņo latviešu tautas dziesmu – šūpuļdziesmu „Velc pelīte saldu miegu’’ bērnu ansambļa „Knīpas un knauķi’’ izpildījumā. Kad noklausījušies šūpuļdziesmu, skolotāja rosina bērnus ielikt mīkstās mantas gultā, skolotāja pelīti paliek zem spilvena – pagalvī un kopā ar bērniem nodzied šo dziesmiņu.
Skolotāja rāda ar žestiem.
Rotaļnodarbības beigās skolotāja pajautā bērniem: Kas pie mums šodien bija atnācis ciemos? Ko pelīte gribēja, tālo ceļu skrējusi? Ko mēs pelei izvārījām? Skolotāja paslavē bērnus un pacienā ar peles gardumiņi – siera gabaliņu.
Skolotāja uzdodot jautājumus krievvalodīgiem bērniem, runā lēni, izmanto žestus, ja bērns nesaprot, tad jautā krievu valodā.
Skolotāja apsola bērniem nodziedāt šūpuļdziesmu „Velc, pelīte, saldu miegu’’ arī pirms viņu gulētiešanas.
Rosina doties visus saģērbties, lai varētu doties pastaigā.
Izmanto žestus un piktogrammas.
Pēcpusdienas cēlienā skolotāja pievērš lielāku uzmanību krievvalodīgiem bērniem, skatās grāmatas, attēlus, mudina iesaistīties bērnus kopīgās rotaļdarbībās ar latviešu bērniem.
…