4. uzdevums. Uzraksti kopīgo un/vai atšķirīgo pazudušā dēla motīva atklāsmē ar katru no iepriekšējā stundā lasītajiem 3 dzejoļiem!
• Salīdzinājums ar S.Nēres dzejoli
Dzejolī tika izmantotas sajūtu gleznas, dabas tēli un epiteti, lai visu padarītu tēlaināku, taču luga ir rakstīta kā īstā dzīve bez “pušķojumiem”, lai to varētu atveidot. Kā arī dzejolī ir pievērstauzmanība tieši dzimtenes zaudējumam un vēlme tajā atgriezties, bet Blaumaņa lugā par to īsti runāts nav. Tomēr to varētu pielīdzināt Krustiņa pazudušajai dzīvei un viņa vēlmi labot savas kļūdas. Abos darbos ir arī pievērsta uzmanība tradicionālajām vērtībām un attiecībām ar māti.
• Salīdzinājums ar J.Poruka dzejoli
Tāpat kā Nēres dzejolī un Blaumaņa lugā liela nozīme ir stabilām, tradicionālām vērtībām un atgriešanās pie tām. Var teikt, ka dzejolī prombūtnē pieredzētais nav nesis gandarījumu un pozitīvu pieredzi ir salīdzināms ar to, ka Krustiņš, kļuvis par pazudušo dēlu, nav neko pozitīvu ieguvis. Poruka dzejolī tāpat kā lugā ir pievērsta lielāka uzmanība darbībai, ar salīdzinoši maz mākslinieciskās izteiksmes līdzekļu sajūtu gleznu veidošanai, lai darbs būtu reālistiskāks.
• Salīdzinājums ar Raiņa saīsinātais sonets
Abos darbos ir pievērsta uzmanība attiecībām ar ģimeni, ar apkārtējiem, galvenokārt ar tēvu. …