1.SA kampaņas jēdziens. SA kampaņas veidi
SA kampaņa – plānotu, savstarpēji koordinētu, mērķtiecīgu, noteiktā laika posmā īstenotu, ilgtermiņa pasākumu kopums atbilstoši organizācijas/uzņēmuma stratēģiskajam mērķim, sociālajai misijai. Galvenais nolūks ir sasniegt pragmatisku mērķi – ietekmēt konkrētu mērķa auditorijas uzvedību vai attieksmi. Kampaņas mērķi tiek sasniegti caur informatīvi un brīvprātīgu mērķa auditorijas ietekmēšanu. kampaņas centrā ir vēstījums mērķa auditorijai.
Kampaņas veidi – 1.atkarībā no kampaņas galvenā nolūka (Patrika Džeksona iedalījums): Sabiedrības uzmanības pievēršanas kamp., Sabiedrības informēšanas kamp., Sabiedrības izglītošanas kamp., Viedokļa, pozīciju, uzvedību nostiprināšanas kamp., Viedokļa, attieksmes ietekmēšanas kamp., Uzvedības ietekmēšanas kampaņa. 2.atkarībā no darbības jomas: Komerciālas kampaņas (organizācijas, produkta pozicionēšana) a) uzņēmuma korporatīvo attiecību veidošanas kampaņa b) integrētās mārketinga komunikācijas kampaņa, Sociālas kamp. (sabiedrības izglītošanas kamp.), NVO un interešu grupu kamp., Labdarības/filantropijas kamp., Valdības un valsts institūciju kamp., Pašvaldības kamp., Politiskās kamp.
2.SA kampaņu loma un nozīme organizācijas/uzņēmuma stratēģiskā plānošanā. SA kampaņa kā problēmu menedžmenta instruments
1.Kampaņas plāno un rīko visdažādāko iemeslu dēļ: lai pievērstu uzmanību kādai problēmai, lai ietekmētu kādas problēmas risināšanas procesu, lai mainītu/uzlabotu kopējo situāciju.…