1. Kas ir produktu sadales kanals ?
Sadales kanāls ir uzņēmumu vai atsevišķu cilvēku kopums, kas izpilda visas starpnieku funkcijas produktu virzīšanas procesā
2. Kādas funkcijas izpildaproduktu sadaleskanālu dalībnieki? Minēt piemērus
Visi dalībnieki jebkura sadales kanālā izpilda vienu vai vairākas funkcijas:
Pētniecības darbs – informācijas vākšana un apstrāde, kas nepieciešama sadales un apmaiņas procesu planošanai;
Kontaktu dibināšana – sakaru organizēšana un uzturēšana ar potenciālājiem patērētājiem (vairum un mazumtirdzniecības agentiem u.c.);
Produktu pielagošana – darbības, kas saistītas ar produktu ražošanu, montāžu un iesaiņošanu ar mērķi, lai patērētājs to adaptētu;
Produktu organizēšana – parrunas, lai vienotos par cenām un citiem līguma parēdzētiem noteikumiem ar mērķi nodot īpašumu tiesības uz produktiem un pakalpojumiem;
Produkta fiziskā pārvietošana – organizēt produkta transportēšanu un izvietošanu noliktavās;
Finansēšana – meklējumi iegūt un izmantot lidzekļus, lai segtu izdevumus un nodrošinātu sadales kanālu sekmīgu darbību;
Riska uzņēmšanas – Uzņēmties risku, lai sadales kanāli labi darbotos
Pirmo piecu funkciju izpilde sekmē lēmumu pieņēmšanu darījumos,līgumos, bet pēdējos trīs – noslēgto līgumu īstenošanai.
3. Kas irproduktu sadales kanāla līmenis?
Sadāles kanāla līmenis – ir ikviens jebkura veida starpnieks,kas veic jebkuru darbibu produkta kustībā, kā arī tā īpašuma tiesību nodošanu galējam patērētājam.
4. Kādiir produktu sadāles kanālu līmeņi?
Nulles līmeņa kanāls – veido ražotājs, kas reālizē produktu tieši patērētājam. 3 veidi :
tirdzniecība iznesajot līdz “durvim”;
tirdzniecība ražotājam piederošaja veikalā;
sūtījumus tirdzniecība.
…