-
Sekretāres darbs
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Kādai jābūt sekretārei? | 4 |
1.1 | Sekretārei nepieciešamās personiskās īpašības | 5 |
2. | Sekretāres amata pienākumi | 7 |
3. | Kā organizēt sekretāres darbu? | 8 |
4. | Sekretāres darba diena | 10 |
5. | Sekretāres darba ētika | 11 |
5.1. | Ārējais izskats | 11 |
6. | Darba vietas kultūra | 12 |
7. | Uzvedības un lietišķās saskarsmes kultūra | 14 |
7.1. | Attiecības “vadītājs – sekretāre” | 14 |
8. | Telefonsarunu etiķete | 16 |
9. | Sekretāres uzdevumi dažādu sanāksmju sagatavošanā | 18 |
10. | Apmeklētāju pieņemšana | 19 |
11. | Sekretāre un firmas darbinieki | 20 |
Izmantotā literatūra | 21 |
IEVADS
Kā jau visi zin, neviena iestāde, organizācija, firma nevar pastāvēt bez vadītājiem. Tajā pašā laikā katram vadītājām ir vajadzīga sekretāre (uzticības persona). Sekretāres referentes profesija šobrīd ir viena no prestižākajām.
Ir vairāki sekretāres amata paveidi. Lietišķie cilvēki pārsvarā lieto tikai vienu nosaukumu – sekretāre referente, bet faktiski pastāv šādi sekretāres profesijas paveidi:
• Telefona operatore – lielās kompānijas pieņem zvanus un savieno ar vajadīgo abomentu.
• Telefona sekretāre – pieņem paziņojumus un konkrētus pasūtījumus, zvana firmas vadītāja uzdevumā.
• Tehniskā sekretāre – strādā ar orgtehniku(kseroksu, faksu, mini-ATS, datoru), pārzina vairākas klavieatūras.
• Sekretāre pieņemamā telpā – pieņem ienākošās vēstules un faksus, elektroniskā pasta paziņojumus, atbild uz telefona zvaniem dažadas valodas, pāradresē zvanus nodaļām, sagaida apmeklētājus.
• Biroja sekretāre – pieņem un analizē saņemto korespondenci, izpilda vadītaja un viņa vietnieku uzdevumus, ievada datorā dokumentu tekstus.
• Vadītāja palīgs – koordinē viena vai divu vadītaju darbības,sastāda dokumentus, sagatavo materiālus, tulko no svešvalodām.
• Sekretāre referente – vadītāja “labā roka”, ne tikai specialiste sekretāres darbā, bet arī lietprarēja vasās firmas darbības jomās, ir spējīga patstāvīgi pieņemt lēmumus.
• Biroja menedžeris – cilvēks, kas nodrošina visa biroja raitu darbu, gatavo prezentācijas,sarunas, sanāksmes, gadā par transportu, sakariem, tehniku,vada kadru darbu,atblid parpusdienu kvalitāti.
1. KĀDAI JĀBŪT SEKRETĀREI?
1) Kas sekretārei jāzina un kas japrot:
• Vadības tiesiskie pamati:
- administratīvās, darba un saimnieciskās tiesības;
• likumdošanas un normatīvie akti, kas nosaka darba kārtību tā veida organizācijā (firmā), kur sekretāre strādā.
• Vadīšanas pamati:
• Valsts un pārvaldes institūciju sistēma valstī un savā reģionā;
• Valsts, sabiedrisko, kooperatīvo un privāto organizāciju dabināšanas principi;
• Nozare, kurā viņa strādā, tās sakari;
• Savas organizācijas funkcijas, uzdevumi un struktūra, vertikālie un horizontālie sakari.
…
Kā jau visi zin, neviena iestāde, organizācija, firma nevar pastāvēt bez vadītājiem. Tajā pašā laikā katram vadītājām ir vajadzīga sekretāre (uzticības persona). Sekretāres referentes profesija šobrīd ir viena no prestižākajām.
- Darbs, manifests, buržuji, proletārieši un komunisti
- Rotčailda darbs "Centrāleiropa starp diviem kariem"
- Sekretāres darbs
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Rotčailda darbs "Centrāleiropa starp diviem kariem"
Summaries, Notes for university3
-
Darbs, manifests, buržuji, proletārieši un komunisti
Summaries, Notes for university3
-
Kapitālisms Eiropā un ASV. Brīvās konkurences sistēma
Summaries, Notes for university2
-
ASV un Lielbritānija starpkaru periodā
Summaries, Notes for university2
-
Eiropa un ASV pēc Otrā pasaules kara
Summaries, Notes for university2