Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:314684
 
Evaluation:
Published: 06.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kādai jābūt sekretārei?    4
1.1  Sekretārei nepieciešamās personiskās īpašības    5
2.  Sekretāres amata pienākumi    7
3.  Kā organizēt sekretāres darbu?    8
4.  Sekretāres darba diena    10
5.  Sekretāres darba ētika    11
5.1.  Ārējais izskats    11
6.  Darba vietas kultūra    12
7.  Uzvedības un lietišķās saskarsmes kultūra    14
7.1.  Attiecības “vadītājs – sekretāre”    14
8.  Telefonsarunu etiķete    16
9.  Sekretāres uzdevumi dažādu sanāksmju sagatavošanā    18
10.  Apmeklētāju pieņemšana    19
11.  Sekretāre un firmas darbinieki    20
  Izmantotā literatūra    21
Extract

IEVADS

Kā jau visi zin, neviena iestāde, organizācija, firma nevar pastāvēt bez vadītājiem. Tajā pašā laikā katram vadītājām ir vajadzīga sekretāre (uzticības persona). Sekretāres referentes profesija šobrīd ir viena no prestižākajām.
Ir vairāki sekretāres amata paveidi. Lietišķie cilvēki pārsvarā lieto tikai vienu nosaukumu – sekretāre referente, bet faktiski pastāv šādi sekretāres profesijas paveidi:
• Telefona operatore – lielās kompānijas pieņem zvanus un savieno ar vajadīgo abomentu.
• Telefona sekretāre – pieņem paziņojumus un konkrētus pasūtījumus, zvana firmas vadītāja uzdevumā.
• Tehniskā sekretāre – strādā ar orgtehniku(kseroksu, faksu, mini-ATS, datoru), pārzina vairākas klavieatūras.
• Sekretāre pieņemamā telpā – pieņem ienākošās vēstules un faksus, elektroniskā pasta paziņojumus, atbild uz telefona zvaniem dažadas valodas, pāradresē zvanus nodaļām, sagaida apmeklētājus.
• Biroja sekretāre – pieņem un analizē saņemto korespondenci, izpilda vadītaja un viņa vietnieku uzdevumus, ievada datorā dokumentu tekstus.
• Vadītāja palīgs – koordinē viena vai divu vadītaju darbības,sastāda dokumentus, sagatavo materiālus, tulko no svešvalodām.
• Sekretāre referente – vadītāja “labā roka”, ne tikai specialiste sekretāres darbā, bet arī lietprarēja vasās firmas darbības jomās, ir spējīga patstāvīgi pieņemt lēmumus.
• Biroja menedžeris – cilvēks, kas nodrošina visa biroja raitu darbu, gatavo prezentācijas,sarunas, sanāksmes, gadā par transportu, sakariem, tehniku,vada kadru darbu,atblid parpusdienu kvalitāti.

1. KĀDAI JĀBŪT SEKRETĀREI?

1) Kas sekretārei jāzina un kas japrot:

• Vadības tiesiskie pamati:
- administratīvās, darba un saimnieciskās tiesības;
• likumdošanas un normatīvie akti, kas nosaka darba kārtību tā veida organizācijā (firmā), kur sekretāre strādā.
• Vadīšanas pamati:
• Valsts un pārvaldes institūciju sistēma valstī un savā reģionā;
• Valsts, sabiedrisko, kooperatīvo un privāto organizāciju dabināšanas principi;
• Nozare, kurā viņa strādā, tās sakari;
• Savas organizācijas funkcijas, uzdevumi un struktūra, vertikālie un horizontālie sakari.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register