Sižetiskā sporta nodarbība ir līdzeklis ar kura palīdzību bērns atveido sižetu, iejūtas noteiktā lomā.
Satura bagātība atkarīga no darbību daudzveidības, bet tā saistīta ar bērnu zināšanu, prasmi attēlot, vērot. Tādējādi cita tēls bērnā aizvien pilnveidojas – un galu galā tieši viņš nosaka cilvēka saskarsmi.
Bērni labprāt spēlējas labprāt mācās. Spēlē viņi iepazīst pasauli un iemēģina rīcības modeļus, kas viņiem palīdz orientēties reālajos apstākļos. Visam, ko bērni šādā veida iemācās, var būt liela nozīme viņu turpmākajā dzīve.
No vienas puses, bērni spēlējas, jo viņi vēlas mācīties. Tas sižetam piešķir dziļāku jēgu. No otras puses, bērniem mācību saturs ir vieglāk uztverams un labāk saprotams, ja nodarbības notiek rotaļas veida. Tāpēc gan rotaļai, gan mācībām būtu jāieņem nozīmīga vieta audzināšanā ģimenē, sākumskolā.
Divkārt svarīga rotaļa bērnam ir tādēļ, ka tās laikā viņš ir brīvs no pieaugušo aizbildniecības, viņš ir pats noteicējs par savu rīcību.
Rotaļā dzimst un attīstās jauno pilsoņu patstāvīgais darbs un domāšana. Reizē jūtu un domu attīstīšanos norūdās bērnu gribas spējas, jo ir nepieciešams zināms gribasspēks, lai koncentrētu uzmanību pie kārtējām parādībām un paša darbības, lai savaldītu savu egoismu, piespiežot to padoties rotaļu likumiem.
Sižetiskajai sporta nodarbībai raksturīgs nepiespiests, brīvs raksturs, bērna darbības, uzvedības, pašregulācijas, iniciatīva iztēle. Saturu un uzdevumu šīm nodarbībām nosaka pedagogs atbilstoši sākumskolas izglītības programmai.
Tieši darbībai tā, kas interesē sākumskolas bērnus, tā stimulē viņu aktivitāti. Visu nodarbības uzdevumu bērni izpilda, darbojas kādā noteiktā lomā.…