Strādāju arodskolā kā speciālo priekšmetu skolotāja un esmu arī grupas audzinātāja II kursa 16 – 17 gadus veciem audzēkņiem. Tā kā manā audzināšanas plānā bija paredzēts runāt par smēķēšanas negatīvo ietekmi uz organismu, tad nolēmu šo audzinātājstundu organizēt, ņemot vērā kritiskās domāšanas principus.
Stundas mērķi:
saturiskais - Smēķēšana un tās iedarbība uz organismu
formālais - Veicināt audzēkņos negatīvu attieksmi pret smēķēšanu
Uzdevumi:
1.Informēt skolēnus par nikotīna nelabvēlīgo ietekmi.
2.Sniegt padomus, kā pateikt „NĒ” cigaretei.
3.Sniegt informāciju, kur griezties pēc palīdzības, lai atmestu smēķēšanu.
Stundas norise.
I Ierosināšanas fāze – 5 min.
Skolotājs paņem rokās vienu cigarešu paciņu un lasa uzrakstu uz tās: „Smēķēšana nogalina” Skolotājs šādu vai līdzīgu uzrakstu lasa arī vēl uz divām paciņām.
Skolotājs jautā skolniekiem, vai ir kāda cigarešu paciņa, uz kuras nav šāds uzraksts. (audzēkņi atbild noraidoši)
Skolotājs aicina audzēkņus padomāt par to, kāpēc, neraugoties uz tik biedējoši brīdinošiem uzrakstiem, daudzi jaunieši sastopami ar cigareti rokās.…