Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:503545
 
Evaluation:
Published: 12.03.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Extract

„Es” koncepcijas veidošanās procesam teorijas ir izstrādājuši vairāki psiholoģijas teorētiķi – Z. Freids, Ē. Eriksons, K. Rodžers, V. Džeimss, R. Bērnss, u.c. Kā uzsver K. Rodžerss, tad tas, kā apkārtējie cilvēki novērtē indivīdu zīdaiņa un maza bērna vecumā, ir cilvēka pozitīvas un negatīvas „Es” koncepcijas pamatā. „Es struktūra” attīstās mijiedarbībā ar apkārtējo vidi, nozīmīgajiem citiem. Kā bērns top sociāli uztverošāks, tad attīstās viņa kognitīvās un perceptīvās spējas, bērna „Es” koncepcija kļūst diferencētāka un grūtāka.
Es koncepcija ir relatīvi pastāvīga, vairāk vai mazāk apzināta priekšstatu sistēma par sevi, savām attiecībām ar citiem cilvēkiem un dažādiem dzīves aspektiem un vērtībām; šo priekšstatu sistēmu mēs pārdzīvojam kā neatkārtojamu veselumu.
K. Rodžerss uzskata, ka Es koncepcijas veidošanās pamatā ir nepieciešamība pēc pozitīvas uzmanības no apkārtējiem. Nosacītā pozitīvā uzmanība jeb vērtības nosacījumi veidojas no tā, kā apkārtējie cilvēki izturas pret bērna pozitīvo rīcību, bērns saprot, ka labi uzvedoties saņems pozitīvu uzmanību, slikti – negatīvu. Pašvērtējums ir atkarīgs no tā, kā cilvēks izpilda citu izvirzītās prasības. …

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register