Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:139827
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.07.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Extract

Sociālās vides raksturojums
"Liela loma skolēna individuālās personības attīstībā ir mācību iestādei, kurā pedagoģiskā procesa dalībnieki ir bērni, pedagogi un vecāki. Mācību iestāde ir sarežģīta sistēma, kuras labklājība ir atkarīga no katra komponenta saliedētas sadarbības, no plānošanas procesa atbilstības un nosacītības attīstībai, no skaidras un mērķtiecīgas izglītības iestādes stratēģijas izpratnes." (1, 7.lpp.)
Sociālo vidi klasē nosaka dažādi komponenti – skolēnu komunikatīvās, sadarbības prasmes, patstāvība, plānošanas māka, radošums, atbalsts un palīdzības sniegšana citiem, taisnīgums, līdztiesība, prieks un pozitīvas emocijas, draudzīgas attiecības un paškontrole. Skolotājam, protams, ir pieejami dažādi paņēmiemi, kā veidot sociālo vidi klasē pozitīvāku, drošāku un radošāku, tomēr šeit vēlos pastāstīt par saviem novērojumiem skolas vidē starp audzēkņiem.
Vērojot skolēnus un pildot novērošanas protokolus (skat. Pielikums Nr.1), ievēroju dažādus sīkumus un attiecību nianses. Kopumā varu teikt, ka manis novērotā klase ir ļoti draudzīga, atbalsta cits citu, bet reizēm mēdz arī paņirgāties, aprunāt aiz muguras vai neizpalīdzēt. Klasē ir 20 skolēnu, no kuriem tikai 2 ir puiši. Bieži vien stundās novēroju, ka jaunieši neprot valdīt savas emocijas, skaļi smejas, lamājas, izmantojot nepiemērotus, skolā neatļautus vārdus, apsaukājas cits uz citu, kā arī nekorekti izsaka kritiku. Ievēroju arī to, ka skolēni nekad nekavē stundu sākumus, vienmēr ir paņēmuši līdz vajadzīgos resursus un ļoti aktīvi strādā grupu darbos, kas vēlreiz liecina par draudzīgu un pozitīvu sociālo vidi. Rakstot kontroldarbus, skolēni strādā patstāvīgi, nejautājot blakussēdošajam vai citiem klases biedriem. Klasē ļoti bieži valda smiekli un čalošana, kas liecina par pozitīvu gaisotni. Sākoties stundai, nereti tā ir problēma, jo, lai arī jaunieši mācās jau 12.klasē, bieži vien varēja novērot dažādas disciplīnas problēmas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1244561
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register