4. stadija (latentā) aptver sešu līdz divpadsmit gadu vecumu. Šajā stadijā rodas interese par apkārtējo lietu uzbūvi, un audzināšanas darbībā ir svarīgi šo interesi atbalstīt, radot bērnam iespēju attīstīt tehniskās jaunrades spējas. Šajā laika posmā bērns cenšas sevi identificēt ar noteiktas profesijas pārstāvi, līdz ar to iekļauties dažādās kultūras tehnoloģijās.
5. stadija (jaunības) – pusaudzis pārdzīvo identitātes krīzi. Šai krīzei ir noteicoša nozīme pieauguša cilvēka personības izveidē, jo identitāte – individuālā „es” stabilitātes izjūta atrodas ciešā mijsakarībā ar spēju iekļauties noteiktā sociālā grupā, izveidot grupai rsksturīgu pasaules uztveri un dzīves stilu.
Ē. Eriksons uzskatīja, ka šajā vecumā pusaudzis pārdzīvo „identitātes krīzi”. Identitātes krīze – personības dzīves cikla periods, kad pusaudzim uz saglabāto bērnības priekšstatu un nākotnes apjausmu pamata jāizveido savas turpmākās dzīves perspektīva.
…