Pedagoģiskās darbības pašanalīze
Mana pedagoģiskā darbība sekmēja skolēnu mācīšanās darbības prasmju pilnveidi, kad skolēni savu jauniegūto pieredzi salīdzināja ar
pašpieredzi un izvirzītājiem pieņēmumiem, to kritiski izanalizēja, paskaidroja un aizstāvēja, darbojoties individuāli, pāros un grupās.
Par plānotā mērķa sasniegšanu un izmantoto pedagoģisko līdzekļu efektivitāti liecina tas, ka visi skolēni aktīvi sadarbojās pētāmās problēmas
ietvaros, izteica savu viedokli, pamatoja to, piedāvāja savus risinājumus problēmas risinājumam, pētīja, veica praktiskus darbus (veidoja
informatīvu materiālu par drošību, prezentēja savus darbus), analizēja, salīdzināja, diskutēja par drošam un nedrošam situācijām, sastopot svešinieku, par personīgo atbildību un rīcību par savu drošību dažādas situācijās.
Loģikas, jēgpilnas pārejas no viena mācību uzdevuma uz otru, tika veidotas ar tādiem metodiskiem paņēmieniem kā pārrunas, darbs pāros/grupās, rakstu darbs, video/prezentācijas analīze, jautājumu apspriešana par prezentācijas dzirdēto un redzēto informāciju, savu pieredzi
salīdzināšana ar autora piedāvāto, praktiski darbi/vizualizēšana (informatīvo materiālu veidošana par drošību, sastopot svešinieku).
Skolēni tika motivēti, jau stundas sākumā, iesaistoties pārrunā, daloties ar savām pārdomām un pieredzēs par tēmas aktuāliem jautājumiem.
Tāpat tika piedāvāti praktiski darbi, kas sekmēja skolēnu aktīvu darbošanos un pozitīvu noskaņu visas nodarbības garumā. Arī tika rosināta skolēnu pašpieredze, kas noturēja šo interesi. Vēl tika izvirzīta problēma, piedāvāti dažādi līdzekļi tās risināšanai, skolēniem saistoša veidā.…