Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:188789
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.07.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Spējas    3
  Pēc Voldemāra Zelmeņa    3
  Pēc Hovarada Gārnera    4
  Apdāvinātība    6
  Indigo bērni    8
  Izmantotā literatūra    10
Extract

Apdāvinātība
Vārdam „apdāvinātība” ir pieejamas vairākas definīcijas:
ASV Kongresā 1978. gadā to definēja šādi: Apdāvināti un talantīgi bērni ir tie, kurus ir identificējušas profesionāli kvalificētas personas kā spējīgus uz augstu sniegumu, pateicoties viņu ievērojamām spējām. Tie ir bērni, kam ir nepieciešamas diferencētas izglītības programmas un pakalpojumi līdztekus pastāvīgajām skolu programmām, lai pilnvērtīgi izmantotu viņu ieguldījumu viņu pašu un sabiedrības labā.
Viena no pasaulē atzītāko apdāvināto bērnu izglītošanas pētniekiem Jozefs Renzulli ieviesa apdāvināta bērna modeli: : apdāvināts bērns = augsta kreativitāte (radošās spējas) + augsta motivācija + intelektuālās spējas virs vidējā līmeņa. Tādi bērni esot apmēram 3 - 5%.
Psihologs Celvins Teilors, kurš ir izveidojis Daudzveidīgo talantu modeli. Šī modeļa pamatpieņēmums ir, ka ikvienam no mums ir kādas īpašas spējas, kas nepiemīt vairumam. (Varbūt jūs labi dziedat, spēlējat kādu mūzikas instrumentu, spēlējat šahu, runājat spāniski, cepat kūkas, labojat velosipēdus, protat pārdot jebko?)

"Jūsu bērns ir ļoti apdāvināts." - izdzirdot šādu frāzi par savu bērnu no pedagoga vai psihologa mutes katrs vecāks izjūt lepnumu un prieku. Tomēr izrādās, ka apdāvinātība sev līdzi nes ne mazums problēmu un sarežģījumu. Kas tad īsti ir apdāvinātība - dāvana vai sods? Kādas ir ar apdāvinātību saistītās problēmas? Jā, tas ir nenoliedzams „pluss”, ka bērnam ir paveicies, ka daba ir dāvājusi papildus spējas, taču sabiedrības ietekmē šīs papildus spējas traucē iekļauties sabiedrībā īpaši jaunībā.

Galvenais apdāvināta bērna uzdevums ir gaidīt uz citiem. Pamatskolā viņi gaida uz citiem skolēniem, vidusskolā bieži vien - arī uz skolotājiem. Viņiem šķiet, ka viņu laiks, kas pavadīts gaidot, ir citu izniekots.

1979. gadā veiktie pētījumi liecina, ka apmēram 15 - 30% no vidusskolu nepabeigušajiem skolēniem ir apdāvināti.
Vairākums apdāvināto bērnu pilnībā neizmanto savu potenciālu. Viņiem ir raksturīgas kādas no šādām pazīmēm.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register