Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:544502
 
Evaluation:
Published: 29.06.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Verbāla (mutiska) komunikācija


Verbāla komunikācija ir komunikācijas veids, kas paredz mutiski izteiktas informācijas (sarunas aci pret aci, telefonu sarunas, grupas diskusijas u.c.) apmaiņu.

Pētījumi un pieredze rāda, ka, neskatoties uz tehnikas attīstību, menedžeri tomēr plaši lieto verbālo komunikāciju. Kāpēc tā ir tik populāra? 1. tabulā tiek attēlotas verbālās komunikācijas priekšrocības. Tiešām verbālā komunikācija (sarunas, diskusijas) nodrošina tūlītēju atgriezenisko saiti starp informācijas nosūtītājiem un saņēmējiem, tā ir ļoti vienkārša un nav nepieciešama ilgstoša iepriekšējā sagatavošana. Citiem vārdiem, nosūtītājam nav jāmeklē zīmulis, papīrs, dators u.tml.


Taču tai ir arī trūkumi. Verbāla komunikācija prasa momentānu Uztveri. Ne visai precīzi izteikta informācija no menedžera (nosūtītāja) puses var izraisīt nepareizu uztveršanu un līdz ar to arī attiecīgas sekas no padoto (saņēmēja) puses. Verbālai (mutiskai) informācijai nav dokumentālas formas, un līdz ar to katru reizi jāatkārto standartfrāzes, kad varētu efektīvi izmantot standartierakstus.

Rakstveida komunikācija

Rakstveida komunikācija ir komunikācijas forma, kas paredz rakstiskā veidā izteiktas informācijas (pavēles, ziņojumi, raksti, vēstules, referāti, apraksti u.c.) apmaiņu.

Tāpat kā mutiskajai, arī rakstiskajai komunikācijai ir priekšrocības un trūkumi (1. tab.). Lai menedžeris nosūtītu vēstuli kādam citam menedžerim, viņam šī vēstule ir jāuzraksta vai jānodiktē, jānodrukā sūtīšanai pa pastu. Savukārt menedžerim saņēmējam šī vēstule ir jāsaņem, jāatver, jāizlasa. Viss šis process prasa daudz laika, pat labākajā gadījumā, kad informācijas saņēmējs pareizi sapratis izteikto domu un attiecīgi reaģē uz to. Bet, ja saņēmējs informāciju uztver nepareizi, šis process būs vel ilgstošāks. Tas ir rakstiskas komunikācijas trūkums.
Par priekšrocībām droši var uzskatīt nosūtītāja iespēju pirms informācijas nosūtīšanas pārbaudīt sīkās nianses, kas ir ļoti svarīgi būtisku lēmumu pieņemšanā. Uz papīra nodrukātai informācijai bieži vien ir likuma spēks (gada pārskats, slēdziens par finansiālo stāvokli u.tml.), ko nevar nodrošināt verbālā komunikācija. Apmainoties ar standartinformāciju (rēķini, apsveikumi, ielūgumi u.tml.), rakstveida komunikācija nodrošina ļoti lielu laika ietaupījumu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1132018
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register