Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:128074
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.07.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Raksturojiet modernas starptautiskas tirdzniecības teorijas!
Ražošanas faktoru attiecību teorija, kuru izstrādāja 20.gs. sākumā zviedru ekonomisti Hekiners un Olins. Teorija balstās uz pieņēmumu, ka relatīvo cenu atšķirības ir izskaidrojamas ar to, ka valstis nav vienādi nodrošinātas ar ražošanas resursiem un ka prece ir vai nu darbietilpīga, vai nu kapitālietilpīga. Katra valsts eksportē tās faktorpiesātinātās preces, kuru ražošanai ir pietiekami ražošanas resursu, taču importē tās, kuru ražošanai ir nepietiekams daudzums ražošanas faktoru. Attiecīgi pieņēmuma, ja valsts ir kapitālpiesātināta, tad eksportēs kapitālietilpīgas preces un otrādi. Taču praksē ir pierādījies, ka kapitālpiesātinātas valstis eksportē arī darbietilpīgu produkciju. Starptautiskās tirdzniecības iespaidā vienādu ražošanas resursu cenas izlīdzinās valstīs, kas savstarpēji tirgojas, tātad relatīvo preču cenu izlīdzināšanās noved arī pie ražošanas cenu izlīdzināšanās. Preces dzīves cikla teorija balstās uz jaunajām tehnoloģijām, jo valstis, kurām ir pietiekami daudz kapitāla un kvalificēta darbaspēka, iegūst salīdzinošas priekšrocības, jo šos resursus var ieguldīt inovācijā, tādējādi ražojot jaunas preces. Praksē šī teorija ir attaisnojusies, jo bagātākās valstis arvien vairāk iegulda jaunu tehnoloģiju attīstībā, bet standartizēto ražošanu ar licenču un patentu palīdzību pārnes uz citām valstīm. Iekšnozaru tirdzniecības teorija izpaužas, kad tirgojas ar vienas nozares diferencētām precēm un šī teorija balstās uz šādiem pieņēmumiem: ka patērētāju gaumes atšķiras dažādās valstīs; katrai valstij ir vieglāk eksportēt tās preces, kuru ražošanā un realizācijā ir uzkrāta pieredze iekšējā tirgū; katra valsts specializējas noteiktas preces ražošanā, kas ietilpst kādā preču grupā.
Kā veidojas līdzsvars brīvās tirdzniecības apstākļos?

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1150391
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register