Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:240160
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.02.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Produkta dzīves cikla teorijas autors ir zinātnieks R.Vernons, un saskaņā ar viņa uzskatiem, tehnoloģiski ietilpīgās produkcijas ražošanu spēj apgūt tikai rūpnieciski attīstītas valstis, kuru rīcībā ir nepieciešamais kapitāls un augsti kvalificēts darbaspēks. Saskaņā ar šo teoriju, starptautiskā pārvietošanās notiek atkarībā no preces dzīves cikla posma, kuri tiek izšķirti 5: ieviešana, izaugsme, briedums, kritums, noriets. Starptautiskajā tirdzniecībā ir svarīgi apzināt šos posmus, jo, piemēram, produkta ieviešanas posmā tā realizācijas apjoms būs mazs, tāpat būs augstas izmaksas, savukārt brieduma posmā realizācijas apjomi būs sasnieguši maksimumu un izmaksas būs mazas.
Tāpat kā jebkuru citu, tā arī starptautisko tirdzniecību ietekmē dažādi faktori, un, kā viens no šiem faktoriem ir attālums starp valstīm starp kurām notiek tirdzniecība. Šo faktoru skaidro tā sauktais Gravitācijas modelis, kas nozīmē, ka tirdzniecība starp jebkurām divām valstīm, visiem pārējiem faktoriem paliekot nemainīgiem, ir proporcionāla to IKP reizinājumam un samazinās, ja ģeogrāfiskais attālums pieaug. Piemēram, Latvija starptautiskajā tirdzniecībā sadarbojās galvenokārt ar ES savienības valstīm, kas 2011.gadā sastādīja 72,4% no eksporta un 76,4% no importa kopējā apjoma, taču kā galvenās partnervalstis ir kaimiņvalstis Igaunija un Lietuva, Ziemeļvalstis un Vācija.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register