Laikam ejot ASV tirgū un citās valstīs tirgus nobriest, produkts jau paliek standartizēts, tad cena kļūst par galveno konkurences ieroci. Šajā līmenī izmaksu samazināšanas aspekts spēlē lielu lomu. Šajā līmenī attīstības valstīs, kurās ir lētāks darbaspēks nekā ASV var iegūt konkurētspējas priekšrocības, un ir spējīgas eksportēt produktu uz ASV. Tas var iet tālāk, kad attīstības valstis sāk censties pārņemt arī ražošanas priekšrocības no attīstītajām valstīm. Tādā ziņā var pateikt tā, ka koordinātu punkts no sākotnējā punkta – ražošanas ASV, pāriet uz attīstītajām valstīm un tad jau uz attīstības valstīm, produktam sasniedzot savu brieduma fāzi un ieejot lielā standartizācijā, kas iet krituma fāzē .
Jaunā tirdzniecības teorija parādījās 1970.gados, kas parādīja terminu apjomradītos ietaupījumus (economies of scale), kas nozīmē vienības ražošanas izmaksas palielinoties vienību ražošanas apjomam. Šim pasākuma var būt dažādi avoti, piemēram, spēja izkliedēt fiksētās izmaksas pa lielāku izlaides apjomu, izmantot specializējušos darbiniekus un iekārtas, kuras ir daudz produktīvākas. Apjoma ietaupījums ir daudzu industriju izmaksu samazināšanas objekts, piemēram, datorprogrammatūrā, auto industrijā, farmācijā un aviācijas un kosmosa nozarē .
…