Tirgus sastāv no pircējiem, bet pircēji atšķiras viens no otra ar dažādām vajadzībām, ģeogrāfisko stāvokli, iepirkšanās paradumiem, utt. Katrs no šiem parametriem var tikt izmantots, lai segmentētu tirgu. Tirgus segmentēšana ļaus vieglāk noteikt mērķtirgu un nostiprināt tajā produkta pozīciju.
Mērķtirgus noteikšana ir izvēlēto segmentu vērtēšana un atlase, lai veiktu mārketinga pasākumus. Tā sastāv no tirgus segmenta vērtēšanas un mērķa segmenta izveides.
Produktu pozīciju nostiprināšana ir uzņēmuma mārketinga pasākumu detalizēšana un pilnveidošana, kas vērsta pret konkurentiem. Tā sastāv no pozīcijas nostiprināšanas katrā mērķa segmentā un mārketinga pasākumu attīstīšana katrā mērķa segmentā.
Neeksistē viena vienota tirgus segmentēšanas metode. Pārdevējam nepieciešams izmēģināt segmentēšanu par pamatu ņemot dažādus mainīgos parametrus, vienu vai vairākus kopā, lai atrastu piemērotāko pieeju tirgus struktūras izpētei.
Tirgus segmentēšanas metodes iedala-
1.Grupējumu metode pēc vienām un tām pašām pazīmēm.
2.Daudzdimensiju statistiskās analīzes metode pēc komplekso pazīmju analizēšanas. …