Tirgus segmentēšana ir tirgus sadalīšana pēc pircēju grupām atkarībā no to vajadzībām, rīcības tirgū un attieksmes pret mārketinga pasākumiem. Paralēli tirgus segmentēšanas definīcijai jānoskaidro mērķtirgus noteikšanas definīciju, kas ir viena vai dažādu izraudzīto segmentu vērtēšana un atlase, lai veiktu noteiktus mārketinga pasākumus.1 Pēc šādiem principiem segmentēšana darbojas arī starptautiskajā tirgū, taču segmentēšanas process ir sarežģītāks, jo ietver plašāku auditorijas izpēti.
Tirgus segmentēšana ir viena no iespējam kā paaugstināt uzņēmuma tirgus darbības efektivitāti. Protams, daudzi uzņēmumi vadās pēc masu mārketinga stratēģijas. Sekojot šai stratēģijas uzņēmums organizē masveida ražošanu, masveida noietu un viena, visiem patērētājiem domātā, produkta virzīšanu tirgū (piemēram, Coca-Cola stratēģija). Viens no iemesliem masu mārketingam ir tas, ka pielietojot šo stratēģiju tiek formēts maksimāli iespējamais potenciālais tirgus. …