Mūsdienās ir ļoti grūti atrast tādu cilvēku, kas vienlaikus pārzinātu un spētu darboties dažādās dzīves jomās tādēļ, ka cilvēks ir individualitāte, kurai ir savas intereses, talanti un spējās un, kura pilnveidojās kādā konkrētā specialitātē. Arī par pasaules valstīm varētu teikt to pašu, jo katra no valstīm atšķiras ar savu ģeogrāfisko stāvokli, resursiem, zemes auglību, klimatu un citām īpašībām, tādējādi valstis spēj ražot atšķirīgi, kā rezultātā tās cenšas pilnveidot savu produkciju, lai varētu to eksportēt pasaules tirgus mērogā. Starptautiskā tirdzniecība ir preču apmaiņa starp divām vai vairākām valstīm, vai, precīzāk, starp dažādu valstu uzņēmumiem, kas dod iespēju valstīm specializēties tādā ražošanā, ko tā veic vislabāk.