1. Fonemātiskās uztveres attīstīšana
● Izrunā jaucamo un aizstājamo skaņu diferencēšana;
● teikumu dalīšana vārdos (darbs ar plāksnītēm);
● teikumu dalīšana vārdos; vārdu dalīšana zilbēs, skaņās (darbs ar plāksnītēm);
● skaņas vietas noteikšana vārdā;
● latviešu valodas skaņas:
− patskaņi, garo, īso patskaņu diferencēšana,
− divskaņi, to diferencēšana,
− līdzskaņi, balsīgo, nebalsīgo līdzskaņu diferencēšana,
● darbs ar vārdiem paronīmiem;
● fonemātiskā sintēze u.c.
1.1 Teikuma dalīšana vārdos
Bērns darbojās ar plāksnītēm.
● Logopēds sauc teikumu, bērns nosaka vārdu skaitu teikumā un liek plāksnītes.
● Bērns lasa uz tāfeles uzrakstītu teikumu, nosaka vārdu skaitu, veido shēmu.
Šodien spīd saule.
● Izdomā teikumu ar tādu pašu vārdu skaitu.
Vakar lija lietus.
● Papildini teikumu.
Vakar visu dienu lija spēcīgs lietus.
1.2. Teikumu dalīšana vārdos; vārdu dalīšana zilbēs, skaņās
● Bērns lasa teikumu, veic tā analīzi.
Kaķis ņaud.…