Skolotāja darbība
Ievaddaļa
• Uzdod jautājumus, kas vedina skolēnu pašu uzminēt stundas tematu.
• Kā, atrodoties telpā, var zināt, kāds ārā ir laiks?Ar kā palīdzību mēs sazināmies?
• Kur skaņa ir spēcīgāka - tuvu vai tālu?
• Skolotāja uzzīmē uz tāfeles ideju zirnekli ar vidū ierakstītu vārdu “skaņa”.
Galvenā daļa
• Pārrunā skolēnu izveidoto ideju zirnekli, jautā, kas tad ir skaņa?
• Kamēr skolēni pāros pārrunā, kas ir skaņa, skolotāja sagatavojas eksperimenta rādīšanai - iededzina sveci.
• Skolotāja, demonstrējot eksperimentu, atklāj, kas ir skaņa.
• Iedod vienam skolēnam darba lapas ar noteikumu iedot tās pārējiem. Uzdod skolēniem aizpildīt aili “prognozes”.
• Izsauc brīvprātīgos skolēnus, kas pēc skolotājas norādījumiem demonstrē 4 dažādus eksperimentus.
• Skolotāja sadala skolēnus pa 3 -4 cilvēkiem vienā grupā un uzdod salīdzināt savus rezultātus.
• Kopīgi ar skolotāju pārrunā iegūtos rezultātus.
• Uzdod izpildīt darba burtnīcā 1.uzd. (24.lpp.) par skaņas avotiem.
…