Apjēgšana
Īsumā mutiski atkārtojam skolēnu zināšanas par laika mērvienībām: jautāju, cik stundā ir minūtes, cik diennaktī ir stundas, kuros mēnešos ir 30 dienas? Cik gadā ir mēneši ? Cik dienas ir februārī ? utt. (līdz 7 min).
Pēc tam uzdodu skolēniem rakstīt matemātisko diktātu , un uzdodu uz lapiņām uzrakstīt atbildes uz šādiem jautājumiem:
1. Cik stundā ir minūtes?
2. Izteikt pusstundu minūtēs!
3. Izteikt stundas ceturksni minūtēs!
4. Cik gadā ir mēnešu?
5. Uzrakstīt ar pilniem vārdiem, kuros mēnešos ir 30 dienas!
6. Uzrakstīt mēneša nosaukumu, kurā ir vai nu 30 vai 29 dienas!
7. Uzrakstīt, cik diennaktī ir stundu! (10 min).
Turpinājumā demonstrēju savu sagatavoto PowerPoint prezentāciju par dažādu pulksteņu veidiem, izstāstu, kādi pulksteņi eksistē. (līdz 7 min).
Kopīgi ar skolēniem izpildām darba lapu: Pazīstu, zinu, prot, kur jānosaka, cik rāda pulkstenis, pēc darba lapas aizpildīšanas uzlieku dziesmiņu kustību pauzei skolēniem. Tā ir pieejama: https://www.youtube.com/watch?v=4RWv34xk2M8 (līdz 7 min).
…