Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:268642
 
Evaluation:
Published: 31.05.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1. Ekonomikas pamatproblēmas
Visu ražošanas faktoru mērķtiecīga mijiedarbība nodrošina ražošanu, kuras mērķis ir cilvēku vajadzību nemitīga apmierināšana. Problēma ir tā, ka augošās un mainīgās cilvēku vajadzības ir neierobežotas, bet ražošanas resursi ir ierobežoti. Te parādās nepieciešamība pēc ekonomikas, kuras galvenais uzdevums – risināt problēmu starp neierobežotajām cilvēku vajadzībām un ierobežotajiem ražošanas resursiem.
Resursu ierobežotība spiež risināt problēmu ko, cik, kam un kā ražot. Vienmēr pastāv daudzi resursu izlietošanas varianti jeb alternatīvas. Alternatīvās izmaksas ir to lietu kopums, no kā nākas atteikties, lai iegūtu citu lietu.
Lai izvēlētos, cilvēkam ir jāpieņem lēmums, kas izpaužas noteiktā ekonomiskā uzvedībā vai rīcībā. Jebkurai apzinātai rīcībai ir savi motīvi. Motīvs ir apstāklis, kas pamudina uz kādu darbību. Ekonomikā motīvs ir svarīgs, mainot to var mainīties cilvēka rīcība, uzvedība. Tiek uzskatīts, ka visstiprākais saimnieciskās darbības motīvs ir vēlēšanās nopelnīt naudu.
Viens no ekonomikas teorijas uzdevumiem ir atklāt un izpētīt šīs objektīvās cēloņsakarības un formulēt tās kā zinātnes likumus.

2. Ekonomikas organizācijas modeļi (ekonomiskās sistēmas?)

3. Pieprasījums, to ietekmējošie faktori
Pieprasījumus ir naudas summa, ko patērētājs vēlas un var samaksāt par zināmu preču un pakalpojumu.
Pieprasījumu ietekmē šādi faktori:
1) patērētāja ienākumi;
2) citu preču cenas;
3) subjektīvais preču novērtējums.

4. Piedāvājums, to ietekmējošie faktori
Piedāvājums (supply) – pārdošanai piegādāto preču un pakalpojumu kopums par noteiktu cenu, noteiktā laikā. Attiecības starp cenu un piedāvājumu apjomu ir proporcionālas. Jo augstāka cena, jo mazāks piedāvājuma apjoms un otrādi, jo zemāka cena, jo lielāks piedāvājuma apjoms.
Piedāvājumu ietekmē arī ārpuscenu faktori:
1) ražošanas resursi;
2) tehnoloģija;
3) nodokļi;
4) ražotāju skaits.

5. Tirgus līdzsvara veidošanās un līdzsvara cenas


Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register