Misijas zaudējuma apziņa pavada ne tikai oriģināldramaturģiju, bet arī visu teātru dzīvi. Tikai lēnām savas pozīcijas un skatītāju simpātijas ir izdevies iekarot Jaunajam Rīgas teātrim.
90.gadu vidū Latvijas teātros ienāca jaunā paaudze, kas meklēja ko nebijušu, neparastu, kas vēlējā ne tikai šokēt, bet arī teikt savu vārdu teātra vēsturē. 1996.gadā Rīgā tika nodibināts „Nepanesamā teātra artelis”. Tā iedvesmotājs bija Raimonds Rupeiks, kura teātrī pieņemtais vārds ir Dž. Dž. Džilindžers. Viņš veidojis tādas izrādes kā „Concerto grosso Nr.1”, Jaunajā Rīgas teātrī – I. Bašēvisa – Zingera lugu „Muzikants un prostitūta”(1997.), Dailes teātrī – P. Hadkes „Vīrs, kurš pārjāja pāri konstancas ezeram”(1997.), A. Strindberga lugu „Spēle ar uguni”(1998). Dž. Dž. Džilindžers ir libreta autors un režisors A. Vilcāna rokoperai „Fausts” pēc J. V. Gētes „Fausta” motīviem (1999).…