Kontentanalīze ir pētnieciska tehnika komunikācijas redzamā satura objektīvam, sistemātiskam un kvantitatīvam aprakstam. Tātad, kontentanalīze ir komunikācijas satura pētīšana un analīze sistemātiskā, objektīvā un kvantitatīvā veidā. Kontentanalīze ir viens no teksta pētīšanas visvairāk izplatītākajiem zinātniskajiem instrumentiem. To apritē ieviesa 20. gs. 30tajos gados ASV. Kontentanalīzes galvenās priekšrocības:
1.tās tehnoloģija neizkropļo informācijas apstrādes rezultātus;
2.šī metode dod priekšstatu par objektiem, kurus pētījuma veicējs tieši nepēta.
Mūsdienās kontentanalīzi plaši izmanto analītiskos pētījumos, kurus veic biznesa, politiskās analītikas un prakses interesēs. Tā eksistē vairākos desmitos variantu – tās ietvaros apvienojas politoloģijas, psiholoģijas, socioloģijas un matemātikas elementi. Kontentanalīzi parasti izmanto, ja teksta materiāls ir nesistematizēts, plašs pēc apjoma, tā tieša izmantošana ir apgrūtināta, ja analizējamās kategorijas tekstos parādās pietiekami bieži. Kontentanalīzes spēks ir tās objektivitātē, kad aprakstot kādus teksta elementus ir iespējams pēc šīm pazīmēm salīdzināt lielu daudzumu tekstus, konstatējot attistības tendences kādā vienā preses izdevumā vai salīdzinot pētāmo parādību biežumu vai vairāku kategoriju saistību dažādos izdevumos.…