4.1. Kā mēra laika ritējumu un noskaidro pārmaiņas tajā?
4.1.1. Kā noskaidro atšķirības starp pagātni un tagadni?
4.1.2. Kāpēc pētniekam ir nozīmīga notikumu pētniecība?
4.1.3. Kāpēc un kā cilvēki saka mērīt laiku?
4.1.4. Kā atspoguļot notikumu secību laika līnijā?
10 stundas
Salīdzina divus vizuālos avotus un nosaka pārmaiņas, kādas notikušas tehnoloģiju attīstībā vai apkārtējā ainavā; spriež par to cēloņiem un sekām. Liekot hronoloģiskā secībā gadskaitļus, notikumus un attēlus, veido laika līniju, lai izdarītu secinājumus par to, kā viens notikums ietekmē citu notikumu norisi (cēloņsakarības). (S.6.7.1., S.6.7.3.)
Pēc katra apakštemata skolēni pilda patstāvīgos darbus par kuriem saņem vērtējumu procentos.
Pēc liela temata bērni raksta pārbaudes darbu, par kuru saņem vērtējumu ballēs.
Skolotāja iepazīstina skolēnus ar jauno priekšmetu.
Skolēni sāk apgūt prasmi analizēt un salīdzināt 2 vēstures avotus.
Skolēni mācās noteikt pārmaiņas.
Skolēni iepazīstas ar vēstures liecībām.
Skolēni noskaidro, kāpēc svarīgi saprast notikumu secību.
Skolēni noskaidro, kāpēc un kā cilvēki mēra laiku.
Skolēni sāk mācīties veidot laika līnijas.
Kā metodisko materiālu es izmantotu “Sociālās zinības un vēsture 4.klasei”, izdevniecība: Lielvārds.
“Sociālās zinības un vēsture 4.klasei”, ir izdota divās daļās.
“Sociālās zinības un vēsture 4.klasei”, ir pieejams arī soma.lv.
Izmantotu arī pašas veidotus materiālus, interaktīvo tāfeli.
…