„Ja cilvēkam māca labu – māca saprātīgi, prasmīgi, neatlaidīgi un prasīgi – tad arī rezultātā šis labais tiks iemācīts. Ja māca ļauno (ļoti reti, bet gadās arī tā) , tad arī izveidosies ļaunums. Ja nemāca ne labu, ne ļaunu – tomēr rezultātā būs sliktas īpašības tāpēc, ka piedzimstot cilvēks ir tikai radījums, kurš spēj kļūt par cilvēku, nevis ir jau izveidojies cilvēks.” [7;107]
Tikumiskā audzināšana – audzināšanas virziens, kuras uzdevums ir mērķtiecīgi nodot tikumisko pieredzi un vērtības nākamajām paaudzēm, kā arī veidot sabiedrībai atbilstošas tikumiskās īpašības, morālo apziņu, tikumisko uzvedību. Saskaņā ar vispusīgas personības audzināšanas ideālu vispusīgas un harmonijas elementi tikumiskajā audzināšanā izpaužas 3 aspektos:
1)jānodrošina tikumisko zināšanu, pārliecības un darbības vienotība;
Bieži vien cilvēku vidū vērojamas atkāpes – zināšanas ir, bet rīcība ir cita. Tas attiecas arī uz skolu.…