Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:727880
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.02.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Tirgus nepilnības ir situācija,kad tirgus sektors nespēj nodrošināt ierobežoto resursu efektīvu izvietošanu, sistemātiski radot preces vai pak. pārprodukciju vai nepietiekamību,kas varētu rasties neregulejamā tirgus sistēmā, pastāvot tadām problēmām kā sabiedriskās preces, ārējie (blakus) efekti vai nepilnīga konkurence. Tirgus nepilnibas pazīmes:
• Ekonomikas nevienmērīga attīstība – tās sekas ir ekonomikas lejupslīde, samazinās ražošana, pieaug bezdarbs un inflācija.
• Nepilnīga konkurence un monopolvara – tirgus sektora efektīvas funkcionēšanas pamats ir pilnīgā konkurence,jo tā sekmē ierobežoto resursu efektīvu izmantošanu. Nepilnīgas konkurences nozarē ir tikai viens vai daži pārdevēji, kas savstarpēji vienojas par ražošanas apjomiem, cenām un preču noieta tirgiem.
• Pilnīgas (drošas) informācijas trūkums – tas var negatīvi ietekmēt patērētāju, strādnieku, uzņēmēju lēmumus un ierobežoto resursu izvietošanas efektivitāti.
• Resursu nepietiekama mobilitāte – šis process ietekmē tirgus mehānisma darbību tādās sfērās kā investīcijas cilvēciskajā kapitāla, zinātniskajos pētījumos, lauksaimniecībā.
• Ārējas ietekmes (efekti) un nepilnīga pašu nepieciešamāko iedzīvotaju vajadzību apmierināšana, jo tirgus ir spējigs apmierināt tikai maksatspējigu pieprasījumu. Līdz ar to valts ir spiesta šīs nepinības saskatīt un novērst, piedāvājot iedz.sabiedriskās preces un pak.
Privātās preces ir tādas preces un pak.,kas paredzētas individuālam patēriņam.
Sabiedriskās preces un pak. ir tādi produkti,kas nav dalāmi un ko nevar pārdot atsevišķam individuālam patērētājam,jo nav izslēdzami no konkurējosa patēriņa ar citiem labumiem.
Škietami jeb gandrīz sabiedriskās preces ir sabiedriski nozīmīgas preces,kas dod lielu labumu gan pašam indivīdam,gan sabiedrībai kopumā. Tās veicina cilvēku fizisko un garīgo attīstibu, un sabiedrības ieguvums kopuma ir daudz lielāks nekā šo preču izmaksas.
Lai neitralizētu negatīvās parādības sabiedrībā,valdībai ir jāiejaucās un janovērš tirgus nepilnības. Šķietami sabiedriskās preces ir jāpiedavā valstij,nodrošinot ar tam visus cilvēkus neatkarīgi no viņu ienākuma līmeņa, nedrīkst pilnībā uzticēt privātajam sektoram.
Ārējie (blakus) efekti ir ietekme uz trešo personu, kad daļa labumu vai izmaksu sakarā ar produkta ražošanu vai patēriņu iespaido kādu citu,nevis tiešo preču ražotāju vai patērētāju.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1115575
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register