Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:598995
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.10.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1. Tirgzinību jēdziens un tā nozīme ekonomikā.
Tirgzinību pamatjēdzieni ir vēlmes, vajadzības un pieprasījums.
Vēlme ir cilvēka iekšējā tieksme pēc kaut kā.
Vajadzība ir vēlmes īpaša forma – prasība pēc kaut kā. Tā ir atkarīga no sabiedrības sociālā un kultūras līmeņa, kā arī no cilvēka personiskajām īpašībām.
Pieprasījums ir naudas izteiksmē izteikta vajadzība.
Tirgzinībās svarīgi ir arī citi jēdzieni.
Prece – viss, kas radīts darba rezultātā, var apmierināt patērētāju vajadzības un tiek piedāvāts tirgū. Uzdevums: paaugstināt ieguvumus un samazināt izmaksas.
Maiņa ir vēlamā produkta iegūšana maiņas procesā pret citu produktu vai maksāšanas līdzekli.
Darījums ir vēlamo produktu iegūšana, ievērojot noteiktus nosacījumus (maiņas vieta, veids u.c.).
Tirgus ir esošo un potenciālo pārdevēju un pircēju kopums, kas ir noteiktā vietā – piedāvā (pārdod) un pieprasa (pērk) preci.
Izšķir: 1) patērētāju tirgu; 2) biznesa tirgu; 3) globālo tirgu; 4) valsts (Nonprofit) tirgu. 2. Tirgzinību definīcijas. Tirgzinību funkcijas.
Tirgzinības ir darbības, kas virzītas uz cilvēku vajadzību un vēlmju apmierināšanu ar produktu ražošanas, sadales un maiņas palīdzību.
Tirgzinību vadīšana ir darbību shēma, ieskaitot produktu plānošanu, cenu veidošanu, sadali un virzīšanu mērķtirgū, lai īstenotu organizācijas mērķus.
Tirgzinības ir īstās preces pārdošana īstajam klientam īstajā laikā, īstajā vietā par īsto cenu, darot to visu labāk par konkurentiem.
Tirgzinības ir cilvēku darbības veids, kas ir vērsts uz patērētāju vajadzību apmierināšanu maiņas ceļā.
Izšķir četras galvenās tirgzinību funkcijas: 1) analīze (izpēte, informācijas vākšana un analīze); 2) plānošana (stratēģiskā un taktiskā plānošana); 3) darbība (plānu realizēšana, ieviešana praksē); 4) kontrole (plānu izpildes kontrole un korekcijas).

4. Bostonas matrica, tās nozīme uzņēmuma darbības plānošanā.
Matrica norāda uz attiecību – tirgus augšanas pakāpe pret uzņēmumam piederošo tirgus daļu.
Uz vertikālās ass tiek atlikta tirgus izaugsmes pakāpe jeb kārtējais uzņēmuma pieaugums tirgū, kur tas darbojas. Uz ass tiek atlikti procenti no 0 līdz 20. Tirgus pieaugums virs 10% tiek uzskatīts par augstu.
Uz horizontālās ass tiek atlikta uzņēmumam piederošā tirgus daļa. Relatīvā tirgus daļa 0,1 nozīmē, ka uzņēmumam pieder 10% no tirgus līdera pārdošanas apjoma, bet 10 nozīmē, ka uzņēmums ir līderis.
Visi matricas kvadranti ir apzīmēti ar asociatīviem nosaukumiem. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register