Pieņemsim, ka direktoram, kas vada kādu uzņēmumu, kas ražo kečupu, ir jāizstrādā marketinga plānu uz gadu. Plānošana mērķpeļņas pamatā ietver šādus etapus:
1. Sākumā direktoram jānovērtē kečupa kopējo tirgus apjomu nākošām gadam. To novērtē salīdzinot tirgus augšanas tempu (6 %) ar tirgus apjomu tekošā gadā (23,6 mlj. kastu). Aprēķinātais tirgus apjoms sastāda 25 mlj. kastu.
2. Direktoram jāprognozē uzņēmuma daļu kečupa tirgū nākamā gadā. Šajā gadījumā viņš uzskata, ka uzņēmums saglabās 28% no kečupa tirgu..
3. Direktoram jāprognozē pārdošanas apjomu nākamām gadam. Ja kopējais tirgus apjoms ir 25 mlj. kastu, tad, ja uzņēmums saglabās uzņēmuma esošo tirgus daļu (28%), aprēķinātais pārdošanas apjoms sastādīs 7 mlj. kastu.
4. Direktors nosaka cenu, pēc kādas prece būs pārdota distribjutoriem (starpniekiem), - 4,45 Ls/kaste.
5. Tagad direktors var aprēķināt nākošā gada pārdošanas summu (7 mlj. kastu x 4,45 Ls).
6. Direktors aprēķina mainīgo izmaksu summu, kas sastādīs 2,75 Ls par preču kasti. Šajā summā ietilpst: tomāti un garšvielas – 0,5 Ls, pudeles un vāktas – 1, darbaspēks – 1,1 , preču kustības organizācija – 0,15 Ls.…