Šodien tūrisma uzņēmumiem jārēķinās ar vissīvāko konkurenci. Pēc Pasaules tūrisma organizācijas aprēķiniem (World Tourism Organization), tūrisms aizvieto pirmo vietu pasaules saimnieciskās nozares kompleksa pēc pakalpojumu un preču eksporta apjoma. Tūrisma un viesnīcu industrija kalpo arī kā iedzīvotāju nodarbinātības regulators un ikgadēji šajā sfērā veidojas ap trīs miljonu darba vietas. Kā piemēru, varu minēt to, ka Eiropas Savienība tūrismam pieder 13% no visa darba tirgus.
Laikā no 2000.gada līdz 2004.gadam iekšzemes kopprodukts Latvijā palielinājās par 34%, pievienotā vērtība tūrisma nozarē tajā pat laikā pieauga 2,15 reizes. Tūristi braucot uz Latviju, protams, tērē savu naudu pērkot mūsu pakalpojumus (izmitināšana, ēdināšana restorānos, izklaide naktsklubos, suvenīri un citas preces, utt.), kurus pēc būtības mēs eksportējam un 2004. gadā šis eksports sastādīja ap 15 % no kopēja Latvijas pakalpojumu eksporta( 1999. gadā tā īpatsvars bija 12%). Kā ir redzams, tūrisma izaugsme ir cieši saistīta ar ekonomikas attīstību un aktivitāti, tas dod pozitīvu atskaņu daudzu nozaru attīstībai – viesnīcu un restorānu, tirdzniecības, medniecības un citām nozarēm. Savukārt, citu nozaru attīstība sekmē un palielina tūrisma nozares attīstības potenciālu, piemēram, nodrošinot tūrismam nepieciešamo viesnīcu tīkla un transporta infrastruktūru. Lauksaimniecības, medniecības un mežsaimniecības nozares izaugsmi sekmē tūrisma nozares attīstība Latvijas laukos. Tā palīdz pārdot specifiskus lauksaimniecības produktus tirgu un sekmē tādu lopkopības apakšnozaru, kā, piemēram, zirgkopība un medniecības attīstība.
…