Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:888437
 
Evaluation:
Published: 17.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Tūristu motivācija un uzvedība    3
1.1.  Tūristu vajadzības un vēlmes    3
1.2.  Vispārīgā un speciālā motivācija    3
1.3.  Motivētāji un veicinātāji    4
1.4.  Pirkšanas uzvedība un lēmumu pieņemšana    5
2.  Tūrisma veidi    5
3.  Divu tūrisma veidu analizēšana    7
3.1.  Pilsētu tūrisms    7
3.2.  Lauku tūrisms    8
3.3.  Pilsētu un Lauku tūrisms    9
  Izmantotā literatūra    10
Extract

1.2. Vispārīgā un speciālā motivācija.

Motivāciju izraisa indivīda izjustās vēlmes un vajadzības. Apskatīsim divas formas- „speciālā motivācija” un „vispārīgā motivācija”.
Ja tūrists nolemj pavadīt savas brīvdienas Šveices alpos, kur tam būs iespēja pastaigāties svaigā kalnu gaisā un baudīt dažādas ainavas, labu pārtiku un pilnīgu relaksāciju, tie visi ir speciālie mērķi, kas atklāj līdzekļus, ar kuriem tiks apmierinātas viņa vajadzības.
Dažās tūristu grupās novērojama tendence, kad ārzemēs tiek lietots alkohols un vērojama slikta uzvedība, patiesībā atkal atspoguļo vajadzību, kaut arī negatīvi ietekmē citus. Šie tūristi mēģina izkļūt no ikdienas ierastās vides un priecāties par iespēju „atlaist bremzes”.
Tie, kas ceļo paši uz savu roku, arī meklē iespējas satikt citus cilvēkus vai pat uzsākt mīlas dēku (tas atbilst vajadzībai piederēt un sociālajām vajadzībām).



Jo vairāk attiecīgā brīvdienu pakete vai attiecīgā brīvdienu vieta var piedāvāt meklētās vietas, jo tūristam tas šķitīs pievilcīgāk. Šajā gadījumā „kopumu” veidos tās iespējas, kas atbildīs gan vispārējām, gan speciālajām vajadzībām.
Pašlaik pieaug pieprasījums pēc tādām brīvdienām, kas piedāvā daudz aktīvākas nodarbes nekā tradicionālās „Saules, jūras un smiltis” brīvdienas, piemēram, grūtus pārgājienus, burāšanu, kāpšanu kalnos u.c.
Daudzi tūristi pastāvīgi meklē jaunas un atšķirīgas izjūtas. Lai arī cik apmierināti tie būtu ar iepriekšējām brīvdienām, viņi diezin vai atgriezīsies tajā pašā vietā, bet vienmēr meklēs jaunu izaicinājumu, vēl aizraujošāku, vēl izaicinošāku, vēl atšķirīgāku.
Pašapliecināšanās var izpausties dažādos veidos. Visvienkāršākā vēlme „nonākt saskarē ar dabu” ir dabiska iezīme tūristu vidū, un to var apmierināt dodoties ainavu ceļojumos ar autobusu, izmantojot „lido-brauc” paketes, kā arī izmantojot velosipēdus vai piedaloties tūristu pārgājienu brīvdienās. Savukārt alkām pēc zināšanām atbilst ceļojumi uz Eiropas kultūras centriem, kurus pavada atsevišķu nozaru speciālisti, piemēram, arheologi. Pašapliecināšanos var sasniegt ar tādu pakešu palīdzību, kas piedāvā zīmēšanas vai citas mākslinieciskās veida brīvdienas.
Jo cilvēki vairāk ceļo un jo tie kļūst pieredzējušāki vai labāk izglītoti, jo augstāka līmeņa vajadzības dominē viņu brīvdienu motivācijā.



1.3.Motivētāji un veicinātāji.

Lai izmantotu brīvdienas tūristam nepieciešama gan nauda, gan laiks. Šie faktori paši nemotivē, bet tie dos iespēju topošajiem tūristiem ļauties saviem mērķiem. Tāpēc tos uzskata par veicinošiem faktoriem. Piemēram, ja tūristam ir vairāk naudas, tad galamērķim, pateicīgāki valūtas maiņas kursi attiecībā pret sterliņa mārciņu, vieglāka iebraukšana bez politiskām barjerām, draudzīgi vietējie iedzīvotāji, kas runā tūrista valodā-tie ir faktori, kas veicina galamērķa izvēli.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register