Summaries, Notes
Business and Law
Economics
Uzņēmumu kredītpolitika preču un pakalpojumu komerckredīt...-
Uzņēmumu kredītpolitika preču un pakalpojumu komerckredīta piešķiršanā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | ||
Ievads | ||
1. | Kredīti- to veidi, sastāvdaļas un tiesiskais regulējums | |
1.1. | Komerckredīts, tā teorētiskais pamatojums un praktiskais pielietojums | |
1.1.1. | Komerckredīta attīstības tendences Latvijā – termiņu un apjomu pieaugums | |
1.1.2. | Komerckredīta izmantošana Eiropā | |
1.2. | Kavēto maksājumu tendences Latvijā un ārzemēs | |
1.3. | Uzņēmumu konkurence kā faktors kavēto maksājumu tendences pieauguma aspektā | |
1.4. | Likumdošana Latvijā kavēto maksājumu piedziņā | |
2. | Kredītpolitika un kredītu vadības sistēma kā priekšnoteikums sekmīgai uzņēmuma darbībai preču un pakalpojumu komerckredīta piešķiršanā | |
2.1. | ISO 9001: 2000- klientu apmierinātības veicinātājs, tā ietekme uz kredītpolitiku | |
2.2. | Uzņēmuma finansu datu analīzes nepieciešamības kredītpolitikas formulēšanai | |
2.3. | Klientu grupēšana | |
2.4. | Klientu maksātspējas un kredītinformācijas pārbaude | |
2.5. | Maksājumu kontroles un iekšējā atgādinājuma procedūras realizācija | |
2.6. | Kavēto maksājumu iekasēšanas procedūra | |
2.7. | Kavēto maksājumu piedziņas deleģēšana profesionālām organizācijām | |
2.8. | Sekas kredītu vadības sistēmas iztrūkumam uzņēmumā | |
3. | Kredītpolitikas un kredītu vadības sistēmas realizācija Latvijā | |
3.1. | Kredītpolitika Latvijā- jauna parādība uzņēmumu vadības sistēmā | |
3.2. | Veiksmīga kredītpolitika- vairāku komponentu kopums |
Latvijas tautsaimniecība pilnveidojas un attīstās. Aizvien vairāk rodas jauni uzņēmumi, kas cenšas sevi parādīt un iegūt savu tirgus daļu pilnveidojot tehnoloģijas, klientu apkalpošanu un izstrādājot dažāda veida pasākumus cīņā ar konkurentiem. Latvijas iedzīvotāju ienākumi tautsaimniecībā (neņemot vērā iedzīvotāju nevienlīdzību, bet vērtējot tautsaimniecību kopumā) sasnieguši tādu līmeni, ka būtiski mainās mājsaimniecību patēriņa izdevumu struktūra, samazinās pārtikas preču īpatsvars un palielinās nepārtikas preču īpatsvars. Uzņēmējiem, lai attīstītu un pilnveidotu savu biznesu, un iedzīvotājiem, lai apmierinātu savas mājsaimniecības prasības (piemēram - iegādātos ilglietojamās preces, veiktu dzīvokļa remontu), ir nepieciešami brīvi finansu līdzekļi, kuru bieži vien trūkst.
Tāpēc tirgus gan uzņēmējiem, gan iedzīvotājiem piedāvā iespēju izmantot komerckredītu. Šodien Latvijā bez komerckredīta nevar iztikt ne uzņēmējs, kas tikko uzsācis savu darbību, ne arī veiksmīgs uzņēmējs, kas darbojas jau ilgāku laika posmu. Latvijā preču pieprasījums ir elastīgs - tas mainās atkarībā no sezonas, tieši tāpēc uzņēmējiem ir jāpielāgojas šim pieprasījumam un tirgus jāapgādā ar preci. Nākas saskarties ar līdzekļu trūkumu un šajā brīdī uzņēmējs apsver kredīta ņemšanas iespēju bankā vai arī iespēju iegādāties preci vai pakalpojumu ar atlikto maksājumu, kas ir labs veids, kā attīstīt biznesu pat tad ja pirkšanas brīdī nav līdzekļu ar ko norēķināties. Arī iedzīvotāji, lai apmierinātu savas vajadzības, apsver iespēju ņemt kredītu bankā vai iegādāties preci vai pakalpojumu ar atlikto maksājumu.
Taču šeit var rasties problēmas. Personas, kas izmanto komerckredītu, var vairāku iemeslu dēļ kavēt vai vilcināt maksājumus, kas komerckredīta devēju nostāda finansiālās grūtībās. Samazinās tā naudas apgrozījums, kas var novest arī pie maksātnespējas.
Latvijā, tāpat kā Eiropā pastāv komerckredīta maksājumu kavēšanas problēma, un tāpēc tiek izstrādāti vairāku pasākumu kompleksi, kas domāti, lai šo problēmu novērstu.
Uzņēmuma kredītpolitika ir svarīgākais “ierocis” uzņēmuma kredītu vadībā. Tieši kredītpolitika un kredītu vadība sistēma ir tas uzņēmuma vadības sistēmas elements, ar kura palīdzību uzņēmums koriģē savu pārdošanas politiku.
Veidojot uzņēmuma kredītpolitiku kā svarīgākais faktors ir jāņem vērā klients un tā prasības. Lai to varētu vislabāk un pilnīgāk izdarīt, uzņēmumā ir jāievieš kvalitātes vadības sistēma, atbilstoši ISO 9001:2000 prasībām. Šis sertifikāts padara klientu uzņēmēju acīs par ‘Dievu”, jo viss balstās uz klientu vēlmju apmierināšanu.
Ja uzņēmumā ir veiksmīgi izstrādāta kredītpolitika, kas ietver gan klientu kreditēšanas noteikumu izstrādi, klientu novērtēšanu, kredītkontroli, kavēto maksājumu iekasēšanas procedūras, tad uzņēmums var veiksmīgi darboties un gūt peļņu.
Lai arī cik veiksmīgi nebūtu izstrādāta kredītpolitika, tik un tā maksājumi tiek kavēti. Lai piedzītu no debitora kavēto maksājumu summu, nākas saskarties ar to, ka debitors nevēlas maksāt.
Kavēto maksājumu iekasēšanu var veikt uzņēmums ar pašu spēkiem. Tā izpaužas gan telefonisku, gan rakstisku atgādinājumu veidā, brīdinājumu un pretenzijas veidā. Protams, šī darba organizēšana ir atkarīga no tā, ar cik kavētiem maksājumiem vienlaicīgi jāstrādā. Vai tie ir daži desmiti vai vairāki simti? Daudzos uzņēmumos šī kavēto maksājumu piedziņas procedūra tiek uzsākta automātiski, ja rēķins noteiktajā termiņā nav samaksāts, jo šādas iespējas ir nodefinētas attiecīgajā uzņēmuma norēķinu vai grāmatvedības sistēmā.
Kavēto maksājumu piedziņa no kreditoru puses vienmēr ir bijusi garš, grūts un sarežģīts process, kura rezultāta zaudējumi bieži vien krietni pārsniedz ieguvumus. Lai piedzītu maksājumus tiesas ceļā nākas saskarties ar augstām tiesu izmaksām, tā ka kreditori aizvien biežāk nonāk pie secinājuma, ka savu problēmu izdevīgāk ir uzticēt organizācijām, kas uz to ir tieši balstījušas savu darbību un kavēto maksājumu piedziņas ceļš tām jau ir krietni vien īsāks, kāds tas varētu būt kreditoriem. Šajās organizācijās parādu iekasēšanu veic apmācīti un pieredzējuši speciālisti, sava amata profesionāļi.…
Kā tiek organizēta kredītuzraudzības politika Latvijā?
- Ekonomika
- Starptautiskā tirgus segmentēšana, sava segmenta noskaidrošana starptautiskajā tirgū, savu ražojumu pozicionēšana šajos segmentos
- Uzņēmumu kredītpolitika preču un pakalpojumu komerckredīta piešķiršanā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Finanšu pakalpojumu tirgvedība
Summaries, Notes for university9
-
Saikne starp preču un naudas tirgiem
Summaries, Notes for university2
-
Ražošanas un pakalpojumu organizēšana
Summaries, Notes for university90
-
Finanšu pakalpojumu tirgvedība
Summaries, Notes for university12
-
Preču un pakalpojumu eksports un imports
Summaries, Notes for university9