Budžets ir līdzeklis valsts politikas realizācijai ar finansiālām metodēm. Budžets ir valdības finansiālās darbības un vadības pamatā.
Budžeta mērķis ir noteikt un pamatot, kādi līdzekļi nepieciešami valdībai, citām valsts institūcijām un pašvaldībām to valsts pienākumu izpildei, kuru finansēšana noteikta ar likumdošanas aktiem nodrošinot, lai tajā laikposmā, kuram šie līdzekļi paredzēti lai izdevumus segtu atbilstoši ieņēmumiem. Budžetu izstrādājot, jāņem vērā nepieciešamība nodrošināt vispārējo ekanomisko lidzsvaru.
Finanšu vadība:
Finanšu vadība ietver visus budžeta izstrādāšanas un izpildes procesa nodrošināšanai nepieciešamos administratīvos pasākumus, ieskaitot kontroles un atbildības pasākumus.
Ministru kabinets nodrošina valsts budžeta izstrādāšanu un izpildei, kā arī nosaka pašvaldību finansiālās drošības kārtību.
Ministru kabinets izdod rīkojumus, instrukcijas un ieteikumus, šā likuma detalizētai piemērošanai.
Ministru kabinets nosaka valsts budžeta procesa izpildes nodrošināšanas kārtību, izņemot šā likuma 11. panta, 12. panta, 13. panta trešajā daļā, 24. panta otrajā un trešajā daļā, 34. panta otrajā un trešajā daļā, 36. panta pirmajā un trešajā daļā un 37. panta otrajā daļā noteiktajos grozijumos.
Ministra kabinets nosaka Valsts investīcijas programmas sagatavošanas, finansēšanas un realizēšanas kārtību.
Budžeta iedalījums:
Budžetus iedala valsts budžetā un pašvaldības budžetā
Valsts budžets un pašvaldības budžets sastāv no pamatbudžeta un speciālā budžeta.
Informatīvajiem mērķiem veido valsts budžeta un pašvaldību budžetu kopsavilkumu – konsolidēto kopbudžetu.…