Viesu apkalpošanas process ietver sevī prasmi pareizi uzklāt galdu dažādiem dzīves gadījumiem. Šajā procesā kā neatņemama sastāvdaļa ir pati viesu apkalpošana, kuru veic viesmīlis un kura prasa profesionālas darba iemaņas un zināšanas.
Viesmīli slikti raksturo tas, ja viņš cenšas ieteikt viesiem tikai dārgos ēdienus un dzērienus. Tas noteikti izraisītu nepatiku viesa attieksmē. Viesmīlim jāapkalpo viesis tā, lai viņš būtu gandarīts un justu vēlmi vēl un vēlreiz iegriezties šajā uzņēmumā un tieši pie šā viesmīļa.
Viesmīlim ļoti smalki „jāredz cauri” katram viesim.
Apkalpojot viesus un esot tiešā saskarē ar viņiem, viesmīlim:
nevainojumā kārtībā jātur matu sakārtojums, apģērbs un rokas;
ik dienas jābūt tīram;
sevišķa uzmanība jāpievērš rokām – manikīrs bez lakas;
mēreni jālieto kosmētikas līdzekļi;
nevajag nēsāt greznumlietas;
jārunā skaidri un saprotami – tā, lai viesis varētu saprast.…