Summaries, Notes
Business and Law
Tourism, Traveling
Viesu māju raksturojums Aizkraukles rajonā-
Viesu māju raksturojums Aizkraukles rajonā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Naktsmītņu vispārīgs raksturojums | 4 |
2. | Viesu māju visparīgs raksturojums | 6 |
2.1. | Viesu māju kvalitates prasības | 7 |
2.2. | Viesu cikls viesu mājā | 8 |
2.3. | Statistika par viesu mājām Latvijā | 9 |
3. | Viesu mājas Aizkraukles rajonā | 11 |
3.1. | Viesu maju skaits un izvietojums Aizkraukles rajonā | 11 |
3.2. | Viesu māju piedāvātais produkts | 15 |
3.3. | Pieejama informāija par viesu mājām | 16 |
3.4. | Viesu māju galvenās klientu grupas | 17 |
3.5. | Klientu sūdzības un ieteikumi viesu majas darbības uzlabošanai | 18 |
Secinajumi un priekšlikumi | 19 | |
Izmantoto avotu saraksts | 20 | |
Pielikums | 21 |
Ievads
Tūrisms mūsdienu pasaulē tiek uzskatīts par vienu no ienesīgākajiem biznesiem, bet tūrisms, bieži vien nevar iztikt bez naktsmītnēm un ēdināšanas uzņēmumiem.
Ne tikai, dodoties ceļojumā, cilvēkiem ir nepieciešams atrast sev tīkamas naktsmītnes, bet var arī vienkārši doties uz izvēlēto viesu māju, viesnīcu vai kempingu, lai atpūstos un relaksētos ārpus mājas, kādā omulīga viesu mājā, kur par visu jau ir padomāts.
Par šo tēmu izvēlējos rakstīt, jo interesē piedāvato naktsmītņu klāsts Aizkraukles rajonā. Vēlējos izanalizēt, kāds ir piedāvajums, cik bieži šīs naktsmītnes tiek apmeklētas, interesanti uzzināt kādēļ cilveki izvēlas apmeklēt viesu mājas.
Par cik es pati esmu no Aizkaukles, tad tieši par šo reģionu man ir visinteresantāk rakstīt un apkopot atrastos materiālus.
Darba mēķis: Iepazīt viesu māju piedāvājumu Aizkaukles rajonā.
Darba uzdevumi:
• Iepazīties ar teorētiskiem materiāliem par viesu mājām;
• Izpētīt viesu māju pakalpojumu ( piedāvajumu un cenu);
• Izpetīt viesu mājas galvenās klientu grupas.
• Izpetīt viesu māju klientu galvenās sūdzības un ietekumus, un izteikt priekšlikumus viesu māju piedavajumu pilnveidošanai.
1. Naktsmītņu vispārīgs raksturojums. [15., 4., 16.]
Naktsmītne – pagaidu uzturēšanas vieta katram ceļotājam. Senajā Grieķijā pirmie viesmīlības uzņēmumi bija krodziņi. Tie bija reliģiozas un sociālas dzīves svarīgs elements, un piedāvāja ceļiniekiem ēdināšanas pakalpojumus. Telpas naktsmājām bija bez kāda komforta. Bieži vietu naktsmājām piedāvāja vienā telpā ar dzīvniekiem, un guļamvieta, kā likums, bija vienkārši salmu kušķis uz grīdas.
Pēc II Pasaules kara sākās viesnīcu industrijas jauns pavērsiens. Parādījās moteļi - sava veida „iebraucamās vietas” nakšņotājiem ar „zirgiem” - automobiļiem. 1952. gadā Kemonss Vilsons uzcēla pirmo hoteli automobilistiem - „Holiday-Inn”. Mūsdienu viesnīcu biznesa attīstība sākās XIX gadsimtā. Viesmīlība ir viena no tūrisma industrijas nozīmīgākajām nozarēm.
Izmitināšanas sektors ir kā viena no šīs nozares apakšnozarēm. Pie izmitināšanas uzņēmumiem pieder visi tie uzņēmumi, kas piedāvā naktsmītnes iespējas tūristiem un arī citiem viesiem. Izmitināšana , var sacīt, ka ir pats galvenais naktsmītņu produkts.
Kvalificēt naktsmītnes ir diezgan grūti. Tāpēc nereti rodas situācija, ka dažādās valstīs atšķiras naktsmītņu klasifikācija un līdz ar to arī iedalījums.
Kā Pasaules Tūrisma Organizācija(PTO), tā arī Latvija atzīst, ka nozīmīgākais naktsmītņu veids ir tieši viesnīca. Viesnīca ir uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) īpašumā vai nomā esoša viesu izmitināšanas un apkalpošanas mītne, kurā ir nemazāk kā 10 numuru.
Daudz sīkāk tiek sadalītas tieši viesnīcas, jo to piedāvājums ir visplašākais un daudzveidīgākais. Viesnīcas tiek klasificētas pēc daudziem kritērijiem : pēc mērķauditorijas, pēc lieluma, atrašanās vietas, pēc iesaistīšanās dažādās apvienībās, pēc īpašuma attiecībām, pēc pakalpojuma jeb servisa līmeņa.
Bet, neskaitot viesnīcas, ir arī citi naktsmītņu veidi, kā piemēram , moteļi, hosteļi, pansijas, kempingi, viesu mājas, lauku mājas, brīvdienu mājas un citi. Viesnīcās, kopā ar viesu namu dominē izmitināšanas tirgū šajā laika posmā.
…
Tūrisms mūsdienu pasaulē tiek uzskatīts par vienu no ienesīgākajiem biznesiem, bet tūrisms, bieži vien nevar iztikt bez naktsmītnēm un ēdināšanas uzņēmumiem. Ne tikai, dodoties ceļojumā, cilvēkiem ir nepieciešams atrast sev tīkamas naktsmītnes, bet var arī vienkārši doties uz izvēlēto viesu māju, viesnīcu vai kempingu, lai atpūstos un relaksētos ārpus mājas, kādā omulīga viesu mājā, kur par visu jau ir padomāts.
- Analīze par esošajiem aktīvā dabas un ekotūrisma ierobežojošajiem faktoriem Madonas rajonā
- Kiribati tūrisma industrijas raksturojums
- Viesu māju raksturojums Aizkraukles rajonā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kiribati tūrisma industrijas raksturojums
Summaries, Notes for university3
-
Analīze par esošajiem aktīvā dabas un ekotūrisma ierobežojošajiem faktoriem Madonas rajonā
Summaries, Notes for university2
-
Mārketings viesnīcā "Wolmar"
Summaries, Notes for university8
-
Viesnīcu menedžments
Summaries, Notes for university11
-
Atpūtas vietas piedāvājums pēc mārketinga 6P
Summaries, Notes for university3