Strādājot ikdienā ar bērniem, ļoti bieži nākas aizdomāties par to, ko bērnam nozīmē dzīvot šajā pasaulē? Vai dzīves situācijas nav pārāk sarežģītas lielai daļai jauniešu un kā jauniešiem izdodas izdarīt pareizo izvēli apstākļos, kad apkārt pastāv tik daudz un dažādu kārdinājumu un vilinājumu? Protams, ka uz dzīves izvirzītajiem jautājumiem vieglāk atbildēt ir tiem jauniešiem, kuri ģimenē ir mīlēti, uzklausīti un saprasti. Bet kā uz dzīves izaicinājumiem atbildēs jaunieši, kuriem nav vecāku atbalsta, kuri ir auguši bez mīlestības un sapratnes?
Autore izvēlējās šo tēmu, jo savā darba praksē nākas saskarties ar tiem bērniem, kuri dzīvojuši nevīžībā un novārtā bez vecāku gādības, mīlestības un ļoti bieži uz ielas pavadījuši savu laiku, iegūstot negatīvu morālo un sociālo pieredzi. Novirzes no uzvedības normām noved pie tā, ka bērni kļūst agresīvi, nervozi, nomākti, palielinās likumpārkāpumu varbūtība, vardarbīga uzvedība, kas veicina agrīnu dzimumdzīves uzsākšanu līdz ar visām no tā izrietošajām sekām.
Veselības izglītošanai drošāk jāienāk mūsu sabiedrībā.
Mērķis: Izpētīt un salīdzināt ģimenē un bērnu namā dzīvojošu jauniešu informētību un attieksmi par savu reproduktīvo un seksuālo veselību.
Darba uzdevums:
1.Izpētīt literatūru un citus pieejamos materiālus par jauniešu vecumposmu, reproduktīvo un seksuālo veselību.
2.Izveidot anketas un anketēt jauniešus lai noskaidrotu jauniešu informētību un attieksmi pret savu reproduktīvo un seksuālo veselību.
3.Apkopot un analizēt iegūtā pētījuma datus.
4.Izdarīt secinājumus un sniegt ierosinājumus.
Pētījumā izmantotās metodes:
1.Literatūras analīze.
2.Anketēšana - kvantitatīva pētīšanas metode.
3.Statistiskā analīze par pētījumu.…