Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:411500
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.02.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    9
1.  Bremžu uzdevums un iedalījums    10
1.1.  Bremžu iekārtas tipi    10
1.2.  Bremžu tipi    11
2.  Automobiļu bremžu vēsturiskā attīstība    14
3.  Bremžu uzbūve un darbības princips    24
3.1.  Loku bremzes    24
3.2.  Disku bremzes    25
3.2.1.  Disks    26
3.2.2.  Suports    27
3.2.3.  Virzuļi un cilindri    27
3.2.4.  Bremžu uzlikas    28
4.  Bremžu iekārtu galvenie pārvadi    29
4.1.  Bremžu iekārta ar mehānisko pārvadu    29
4.2.  Bremžu iekārta ar hidropārvadu    30
4.2.1.  Hidropārvadu veidi    30
4.2.2.  Hidropārvadu sastāvdaļas    33
4.2.2.1.  Galvenais cilindrs    33
4.2.2.2.  Bremžu vakuuma pastiprinātājs    34
4.2.2.3.  Bremžu hidrovakuumpastiprinātājs    34
4.2.2.5.  Galvenā cilindra rezervuārs    36
4.2.2.6.  Bremžu pedālis    36
4.2.2.7.  Bremžu maģistrāles    36
4.2.2.8.  Pārspiediena vārsts    37
4.2.2.9.  Bremzētājspēka regulators    37
4.2.2.10.  Bremžu hidropārvada bojājuma signalizators    38
4.2.2.11.  Bremžu pašregulēšanas ierīces    39
4.2.2.12.  Bremžu šķidrums    40
4.3.  Pneimopārvads    43
4.3.1.  Bremžu vienkontūra pneimopārvads    43
4.3.1.1.  Kompresors    44
4.3.1.2.  Spiediena regulators    45
4.3.1.3.  Drošības vārsts    45
4.3.1.4.  Bremžu krāns    45
4.3.1.5.  Bremzes darba kamera    47
4.3.2.  Bremžu daudzkontūru pneimopārvads    48
4.3.2.1.  Uzbūves un darbības princips    48
4.3.2.2.  Bremzes darba kamera ar energoakumulatoru    52
4.3.2.3.  Virzuļu tipa divsekciju bremžu krāns    55
4.3.2.4.  Stāvbremžu rokvadības krāns    57
4.3.2.5.  Avārijas un palīgbremžu krāni    57
4.3.2.6.  Pneimopārvada aizsardzības vārsti    59
4.3.2.7.  Spiediena ierobežotājvārsts    61
4.3.2.8.  Paātrinātājvārsts    62
4.3.2.9.  Pneimopārvada palīgvārsti    63
4.3.2.10.  Bremzētājspēka regulators    64
5.  Anti Bloķēšanas Sistēma (ABS)    65
5.1.  ABS bremzēšanas pamatprincipi    65
5.2.  ABS galvenais cilindrs    66
5.3.  Hidrauliskais vadības bloks    67
5.4.  Rata griešanās ātruma devējs    69
5.5.  Elektroniskais vadības bloks    70
6.  Bremžu iekārtas kopšana un regulēšana    71
6.1.  Bremžu hidropārvada regulēšana un atgaisošana    71
6.2.  Bremžu pneimopārvada kopšana    72
7.  Bremžu iekārtai izvirzītās prasības veicot tehnisko kontroli    73
7.1.  Darba bremzes    73
7.1.1.  Konstrukcija, efektivitāte (401.punkts)    73
7.1.2.  Darbības vienmērība (402.punkts)    74
7.1.3.  Darbības pakāpeniskums (403.punkts)    75
7.1.4.  Hermētiskums ( 404.punkts)    75
7.1.5.  Pedālis (405. punkts)    75
7.2.  Stāvbremze    75
7.2.1.  Konstrukcija, efektivitāte (406.punkts)    75
7.2.2.  Darbības vienmērība (407. punkts)    76
7.3.  Svira, sprūdierīce, spriegošanas spole (408.punkts)    76
7.4.  Papildbremžu sistēmas (409.punkts)    76
7.5.  Inerces bremze(410.punkts)    76
7.6.  Mehāniskā pārvada troses, stiepņi (411.punkts)    77
7.7.  Loku izvēršanas vārpsta, regulēšanas mehānisms (412.punkts)    77
7.8.  Kompresors, balonu uzpildīšanas laiks (413.punkts)    77
7.9.  Avārijas spiediena indikators, manometrs (414.punkts)    77
7.10.  Saspiestā gaisa balons (415.punkts)    77
7.11.  Bremzēšanas spēku pastiprinātājs, bremžu galvenais cilindrs (416.punkts)    77
7.12.  Bremžu pārvada vārsti, gaisa spiediena regulators (417.punkts)    78
7.13.  Bremžu pārvada cauruļvadi (418. punkts)    78
7.14.  Bremžu šļūtenes (419.punkts)    78
7.15.  Riteņu hidrauliskie darba cilindri, pneimokameras (420.punkts)    78
7.16.  Bremžu trumuļi, bremžu diski (421.punkts)    78
7.17.  Bremžu loki un kluči (422.punkts)    79
7.18.  Riteņu bremzes mahānisms (423.punkts)    79
7.19.  Bremžu pārvada savienojums ‘’vilcējs – piekabe’’ (424.punkts)    79
7.20.  Manometra pieslēgšanas kontrolizvadi (425.punkts)    79
7.21.  Bremzēšanas spēku regulators (426.punkts)    79
7.22.  Energoakumulatori (427.punkts)    79
7.23.  Antibloķēšanas sistēma (ABS) (428.punkts)    79
  Secinājumi    80
  Izmantotā literatūra    82
Extract

Ievads
Bremzes kalpo kā veids, lai strauji varētu samazināt automobiļa ātrumu, apturēt vispār un noturētu to uz vietas.
Mūsdienu automobilis ir satiksmes dalībnieks, kas tiek pakļauts lieliem ātrumiem, tādēļ satiksmes drošības nodrošināšana iegūst pavisam citu, īpašu lomu. Galvenā loma šeit piedēvējama bremzēm – galvenajam auto drošības faktoram.
Lai spētu šo uzdevu realizēt, nepieciešams garantēt auto, kas pārvietojas ar maksimālu ātrumu, apstāšanās iespēju maksimāli īsākā ceļa posmā.
Šādas prasības realizējamas tikai, ja auto aprīkots ar spēcīgām, drošām un darba kārtībā esošām bremzēm.
Jo ātrāk būs iespēja automobili apstādināt, t.i. jo īsāks bremzēšanas ceļš un laiks, jo lielāks var būt automobiļa vidējais drošais ātrums.
No tā izriet, ka automobiļa vidējais faktiskais ātrums pilnīgi atkarīgs no bremžu sistēmas kvalitātes.
Tādā veidā, palielināt auto dinamiskā īpašības, nav iespējams nepalielinot, bremžu sistēmas jaudu un efektivitāti.
Tomēr nedrīkst ari piemirst bremžu sistēmas pretējo lomu. Viens no pirmajiem auto rokasgrāmatu autoriem L. Bodrijs De –Sonjē rakstījis : “Bremzēt, lai kā uz to neskatās, tas nozīmē izliet degvielu uz ceļa un iznīcināt mašīnu”. Šādā izteicienā ir ļoti liela daļas patiesība. Tik tiešām, lai sasniegtu noteiktu kustības ātrumu, tiek izmantota nozīmīga dzinēja enerģija.
Dabiski, ka strauja un nedabiska ātruma samazināšana vienmēr saistīta ar pilnīgi neatgriezenisku saražotās enerģijas zudumu.
No tā var secināt, ka bremzes ir nenoliedzami liels dzinēja enerģijas patērētājs. Automobiļa bremzēšanas process ietver sevī kustībā radītās kinētiskās enerģijas pārvēršanu bremzēšanas procesā un tad siltumā.
Jo lielāks kustības ātrums un automobiļa masa, jo lielāka kinētiskā enerģija tiek saražota.

1. Bremžu uzdevums un iedalījums
1.1. Bremžu iekārtas tipi
Bremžu iekārtas galvenais uzdevums ir automobiļa kustības ātruma samazināšana, ātra apturēšana un noturēšana uz vietas. No bremžu iekārtas efektivitātes ievērojami atkarīga spēkrata kustības drošība un vidējais ātrums.
Atkarībā no konstruktīvā izveidojuma un novietojuma bremzes iedarbojas uz riteņiem tieši( vieglo automobiļu bremzes) vai arī ar transmisijas starpniecību (kravas automašīnas stāvbremzes, lēninātāji, kalnu bremzes)
Spēkrata bremžu sistēma sastāv no vairākām savstarpēji neatkarīgām bremžu sistēmām: galveno bremžu sistēmas, stāvbremžu sistēmas, rezerves( avārijas) bremžu sistēmas un papildbremžu sistēmas. Vieglajos automobiļos iebūvē tikai pirmās divas, bet Kravas auto jau visas četras minētās bremžu sistēmas.
Galveno bremžu sistēmu vada ar kājas pedāli un plaši izmanto visos kustības režīmos. Automobiļiem ar vienāda diametra riteņiem galveno bremžu sistēma darbojas uz visiem riteņiem.
Stāvbremžu sistēmu vada ar rokas sviru un izmanto spēkrata noturēšanai uz vietas, stāvot slīpumā. Automobilis ar pilnu kravu jānotur 24% slīpumā, pie tam spēks uz rokas sviras nedrīkst pārsniegt 400N. Kravas automobiļiem ar vienādiem riteņiem stāvbremžu sistēmā ietilpst centrālā bremze, kas nobremzē dzenošos riteņus caur transmisiju, un ierīce, kas darbina piekabes bremžu sistēmu.
Vieglajiem automobiļiem parasti izmanto atsevišķu fiksējamu pārvadu, kas darbina un fiksē pakaļējo riteņu galveno bremžu sistēmu, tomēr ir izņēmumi, kad stāvbremze tiek pievadīta priekšējiem riteņiem.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register